۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی و ۲۳۶ کیلومتر مسیر آزادراهی در دولت سیزدهم
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی و ۲۳۶ کیلومتر مسیر آزادراهی در دولت سیزدهم

معاون وزارت راه و شهرسازی از بهره‌برداری ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی و ۲۳۶ کیلومتر مسیر آزادراهی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار، "خیرالله خادمی" امروز دوشنبه در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم افزود: عمده بهره‌برداری از آزادراه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ انجام شد که طولانی‌ترین آنها آزادراه شیراز به اصفهان بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: بهره‌برداری از این آزادراه مسیر قبلی شیراز- اصفهان را ۱۳۵ کیلومتر کوتاه کرد که به معنای کوتاه شدن ۲ ساعته زمان مسافرت در این مسیر است.

خادمی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ۲ هزار و ۱۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور به بهره‌برداری رسید که به خصوص در استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران راهگشا بود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته ۳۸۵ کیلومتر تونل در اجرای پروژه‌های سخت حفاری شد که از جمله آنها در راه آهن چابهار- زاهدان، راه آهن اردبیل، آزادراه تهران- شمال و آزادراه منجیل قابل اشاره است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مجموع سه‌هزار و ۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته و امسال از محل "سایر منابع" برای پروژه‌های کریدورهای شمال جنوب منابع نقدی خوبی در قالب پنج پروژه ریلی تخصیص یافت.

خادمی بیان داشت: سالیانه به طور متوسط بین ۷۰۰ تا یک‌هزار کیلومتر بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگراهی انجام می‌شود که سال گذشته ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسید و برای امسال نیز بهره‌برداری از ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه را در برنامه داریم.

وی یادآور شد: در موضوع اعتبارات سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به ما ابلاغ شد که ۳۴ هزار میلیارد تومان آن معادل ۹۰ درصد تخصیص یافت.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha