۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
«۲۸کیلومتر» از محور «سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ به بهره برداری رسید
سرپرست معاونت مهندسی راه و شهرسازی زنجان:

«۲۸کیلومتر» از محور «سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ به بهره برداری رسید

زنجان- خلیلی، سرپرست معاونت مهندسی راه و شهرسازی زنجان گفت: در دولت سیزدهم «۱۶ کیلومتر» از قطعه دوم محور و «۱۲ کیلومتر »از قطعه چهارم محور «سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ به بهره برداری رسیده است.

سید احمد خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بیش از «۶۰۰ کیلومتر» از راههای استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند،اظهار کرد: در حال حاضر «۱۸۵ کیلومتر » آن پیمان سپاری شده و در دست اجرا می باشد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان در خصوص عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در حوزه راهسازی در دولت سیزدهم،بیان داشت: توسعه راهها و توجه به حوزه راهسازی یکی از اولویت های دولت سیزدهم بود و از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به «۳۵کیلومتر» پروژه راهسازی در سطح استان زنجان با اعتباری به ارزش روز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسیده است.

خلیلی به پروژه هایی که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است اشاره کرد و یاد آورشد: «۱۶کیلومتر» از قطعه دوم محور و «۱۲ کیلومتر »از قطعه چهارم محور «سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ، همچنین حدود «۶کیلومتر» از محور زنجان _ بیجار و «۱.۵ کیلومتر »هم از محور ملاسرا-شفت به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: هفت پروژه مهم راه در بخش راه و شهرسازی استان در محورهای اصلی در حال انجام است که از محل اعتبارات ملی تزریق شده که عبارت‌اند از پروژه محور زنجان _ بیجار، پروژه محور زنجان _ دندی، پروژه سلطانیه _ قیدار_ کبودرآهنگ، پروژه محور ابهر_قیدار، پروژه کلور – درام ، پروژه محور زنجان_گیلوان_ منجیل، پروژه ترانزیت زنجان - ابهر _تاکستان و نیز محور شفت به ملاسرا که در دست اجرا است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: محورهای زنجان بیجار و زنجان دندی جزو پروژه‌های تفویضی به این اداره کل نبوده و مستقیم توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha