۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
جزئیات مجمع پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۳؛ زمانبندی پرداخت سود سهام نوری

جزئیات مجمع پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۳؛ زمانبندی پرداخت سود سهام نوری

مجمع شرکت پتروشیمی نوری برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹، با حضور صاحبان و نمایندگان اکثریت سهام راس ساعت۱۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت پتروشیمی نوری برگزار شد.

به گزارش بازار، هر شرکت سالانه جلسه‌ای جهت گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت، برگزار می‌کند. در این جلسه تصمیمات مهمی برای شرکت اتخاذ می‌شود. هر کدام از سهامداران امکان حضور در این جلسه و حق رای در تصمیمات این مجمع را دارند. برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه هر شرکت شرایط خاص خود را دارد. در این مطلب به جزئیات مجمع شرکت پتروشیمی نوری به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد آروماتیکی کشور پرداخته شده است. نحوه برگزاری مجمع نوری ۱۴۰۳، دستور جلسه این مجمع و زمانبندی پرداخت سود سهام پتروشیمی نوری از موارد بررسی‌شده در این مطلب هستند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

برای پاسخ به سوال مجمع عمومی عادی سالیانه چیست، می‌توان گفت که این مجمع یک رویداد است که هر سال توسط شرکت‌ها برگزار می‌شود و اعضای هیئت‌مدیره و سهامداران در آن حضور پیدا می‌کنند. هدف اصلی این جلسه تجزیه و تحلیل عملکرد سال گذشته شرکت و تصویب مسائل مهم برای سال آینده است. در این جلسه، مدیران گزارش عملکرد سالیانه را ارائه می‌دهند و مسائل مهمی مانند انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و تعیین سود نقدی مطرح می‌شوند.

اعضا در این جلسه فرصت دارند تا پرسش‌ها و مشکلات خود را مطرح کرده و در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت کنند. برگزاری منظم این مجمع از اهمیت زیادی برخوردار است و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شفافیت، حسابرسی و مشارکت اعضا را تضمین کنند. برگزاری این جلسه بر اساس قوانین و مقررات مربوط به شرکت‌ها و سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود.

تصمیمات اتخاذ شده در مجامع شرکت‌ها، می‌تواند در کنار تحلیل بنیادی بورس، در تصمیم‌گیری سهامداران برای معاملات تاثیرگذار باشد. در ادامه به بررسی جزئیات مجمع سالیانه پتروشیمی نوری پرداخته شده است.

تاریخ مجمع نوری ۱۴۰۳

مجمع شرکت پتروشیمی نوری برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹، با حضور صاحبان و نمایندگان اکثریت سهام راس ساعت ۱۰:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ در محل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت پتروشیمی نوری برگزار شد.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

شرکت در مجمع نوری به دو صورت حضوری و الکترونیکی امکان‌پذیر بود. سهامدارانی که تمایل داشتند به‌صورت الکترونیکی در مجمع شرکت کنند از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ به تارنمای https://dima.csdiran.ir مراجعه کردند و ضمن اعلام حضور، امکان مطرح‌کردن سوالات خود را داشتند. با توجه به اینکه رای‌گیری صرفا به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شد، سهامداران می‌بایست در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت می‌کردند. لازم به ذکر است که برگزارکننده و فراهم‌کننده زیرساخت الکترونیکی این مجمع، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) بود.

حاضرین در مجمع سالیانه نوری

  • شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس
  • شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین
  • شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری
  • شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس
  • شرکت پتروشیمی هرمز خلیج فارس
  • شرکت پتروشیمی هنگام
  • شرکت پتروشیمی کارون

دستور جلسه مجمع نوری

هیچ محدودیتی برای حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه نوری وجود ندارد و حضور در این مجمع برای تمامی سهامداران امکان‌پذیر است. سهامداران نوری با حضور در مجمع سالیانه می‌توانند درباره تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت سهیم باشند. سهامداران همچنین می‌توانند در صورت نیاز، سوالات خود را با هیئت‌مدیره مطرح کنند. دستور جلسه مجمع سالیانه نوری به شرح موارد زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

و سایر موارد مربوطه که قابل طرح در مجمع نوری است.

مطابق تصمیات اتخاذشده در این مجمع، سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی، حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب شد. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سایر نکات مطرح‌شده در مجمع شرکت پتروشیمی نوری

  • شرکت پتروشیمی نوری برای اولین بار پس از افتتاح، یک تعمیر اساسی بزرگ داشت.

  • پس از ۵۰ روز تعمیرات اساسی، نوری توانست به ۹۹ درصد ظرفیت اسمی خود دست پیدا کند.
  • منطقی‌کردن قیمت خوراک، راه‌اندازی واحد آمونیاک شرکت پتروشیمی هنگام، ادامه واحد شیرین‌سازی هوی‌اند و تولید گازوئیل یورو ۶، ادامه پروژه واحد زیروفلرینگ، خرید ۶۷ درصد پروژه الفین و پلی الفین شرکت پتروشیمی هرمز و خرید ۲۰ درصد شرکت پتروشیمی اروند از مهم‌ترین برنامه‌های انجام‌شده در سال مالی ۱۴۰۲ بود.
  • نوری در خصوص حمایت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پژوهشی و توسعه‌ای بیان کرد، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در دیسیپلین‌های مختلف مجموعا به ارزش بیش از ۱٬۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
  • راه‌اندازی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام، راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی هوی‌اند و تولید گازوئیل یورو ۶، ادامه پروژه واحد زیروفلرینگ، ادامه پروژه الفین و پلی الفین شرکت پتروشیمی هرمز، اتصال خط خوراک به پالایشگاه‌های پارس جنوبس، انجام پروژه‌ در داخل پالایشگاه‌های پارس جنوبی برای افزایش کیفیت خوراک و انجام پروژه‌های هوش مصنوعی طبق نقشه راه تحول دیجیتال از برنامه‌های مهم سال مالی ۱۴۰۳ شرکت پتروشیمی نوری است.

سود نقدی نوری ۱۴۰۳

سود نقدی از دیگر موارد مهمی است که در مجمع سالیانه تمام شرکت‌های بورسی بررسی می‌شود. در واقع دریافت سود مجمع یکی از موارد مهم کسب سود در بازار سرمایه است. جهت درک بهتر سود مجمع نوری ۱۴۰۳ باید به این نکته توجه داشت که اکثر شرکت‌ها در رابطه با موضوع تقسیم سود نقدی طی سال‌های متوالی، دارای سیاست مشابهی هستند و از اصولی یکسان پیروی می‌کنند. روند تقسیم سود نقدی می‌تواند در تصمیم‌گیری سهامداران برای سرمایه‌گذاری در سال‌های آتی و حضور در مجمع این شرکت تاثیرگذار باشد. نکته مهم این است که سود نقدی یا DPS به سهامدارانی که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را در اختیار دارند، تعلق می‌گیرد. در ادامه روند درصد تقسیم سود نقدی نوری در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی به سود خالص هر سهم (ریال) سود نقدی هر سهم (ریال) درصد تقسیم سود
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۲۴٬۵۳۳ ۲۰٬۰۰۰ ٪۸۱
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۳٬۱۴۳ ۱۳٬۲۰۰ ٪۱۰۰
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۱۴٬۶۱۶ ۱۴٬۰۰۰ ٪۹۵

بازده نقدی سهم نوری

بازده نقدی سهم از موارد بسیار مهم و قابل بررسی در سوددهی شرکت‌ها است. بازده نقدی به معنی درصد سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن در سایت TSE، است. نکته مهم این است که هرچه بازده نقدی سهام شرکت پتروشیمی نوری بیشتر باشد، حضور در مجمع نوری مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد. جدول زیر بازده نقدی سود سهام نوری را طبق اطلاعات منتشرشده در کدال بورس نشان می‌دهد.

سال مالی آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE) سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) بازده نقدی (D/P)
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۱۷۹٬۱۶۰ ریال ۲۰٬۰۰۰ ریال ٪۱۱٫۱
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۳۸٬۴۶۰ ریال ۱۳٬۲۰۰ ریال ٪۹٫۵
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۱۲۰,۷۰۰ ریال ۱۴,۰۰۰ ریال ٪۱۱٫۵

زمانبندی پرداخت سود مجمع نوری

به استناد مفاد مندرج در ماده ۱۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار طبق برنامه زمانبندی منتشرشده، زمان پرداخت سود سهام پتروشیمی نوری مطابق جدول زیر است:

نوع سهامدار وضعیت کد سجام زمان و نحوه پرداخت
سهامدار حقیقی دارای کد سجام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی اعلام‌شده در سامانه سجام
سهامدار حقیقی فاقد کدسجام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ با مراجعه به بانک تجارت با ارائه کارت ملی و کد بورسی
صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری، سهامداران حقوقی دارای کد سجام با سهام کمتر از ۱ درصد (کمتر از ۹۰ میلیون سهم) از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی اعلام‌شده در سامانه سجام
صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری، سهامداران حقوقی فاقد کد سجام یا سهامداران عمده بیشتر از ۱ درصد (بیشتر از ۹۰ میلیون سهم) با معرفی شماره شبای بانکی توسط نامه‌ای با امضای صاحبان امضای مجاز و مهر شرکت طی مهلت قانونی

آدرس شرکت جهت ارسال مدارک

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان وحید دستگردی، نبش خیابان شهید ناصری، پلاک ۲۵۵۱، برج کیان، طبقه ۵، واحد ۶، امور سهام شرکت پتروشیمی نوری

کد خبر: ۲۹۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha