۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
انتقاد نماینده وزارت راه در اجلاس شورای مرکزی نظام مهندسی از «شکیب»| ۱۵ میلیون بدهید و بخوابید!
«بازار» گزارش می دهد

انتقاد نماینده وزارت راه در اجلاس شورای مرکزی نظام مهندسی از «شکیب»| ۱۵ میلیون بدهید و بخوابید!

اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در حالی در تهران برگزار شد که نماینده وزارت راه و شهرسازی در این اجلاس از شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به خواب آلودگی حضار در اجلاس انتقاد کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بیست‌وهفتمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان ۱۳ و ۱۴ تیر ماه جاری در تهران برگزار شد و آنطور که گفته می شود استقبال خوبی هم از این اجلاس صورت گرفت. اما این اجلاس نیز همانند اجلاس های قبلی دارای حواشی های زیادی بود.

در این اجلاس که گفته شده است حدود ۴۰۰ نفر حضور داشتند هر کدام از حاضران در اجلاس ۱۵ میلیون تومان به حساب سازمان نظام مهندسی کشور واریز کرده اند. اما برخی از حاضران در این اجلاس به قدری نسبت به برگزاری آن در سالن بی تفاوت بودند که صدای نماینده وزارت راه و شهرسازی را هم درآورده بود.

از حاظران در اجلاس مبلغ ۱۵ میلیون تومان دریافت شده است اما ۵۰ درصد حضار در جلسه به دلیل ساعت نامناسب برگزاری این اجلاس، خواب هستند و اتفاقا هیئت مدیره ها نیز هیچ تذکری نمی دهند

آنطور که در فیلم های ارسالی قابل مشاهده است این است که در اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده وزارت راه و شهرسازی خطاب به حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام می کند که از حاظران در اجلاس مبلغ ۱۵ میلیون تومان دریافت شده است اما ۵۰ درصد حضار در جلسه به دلیل ساعت نامناسب برگزاری این اجلاس، خواب هستند و اتفاقا هیئت مدیره ها نیز هیچ تذکری نمی دهند.

چرا باید این اجلاس در ساعت نامناسبی برگزار شود و چرا با این افراد برخورد نمی شود؟

نماینده وزارت راه و شهرسازی ادامه می دهد که چرا باید این اجلاس در ساعت نامناسبی برگزار شود و چرا با این افراد برخورد نمی شود؟

پیشتر و در نشست خبری حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام کرده بود که بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون، بایستی در تیرماه هر سال اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شود. هیئت عمومی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها تشکیل شده است، این اعضا در جلسه حضور می‌یابند و مصوبات خاص و مصوبات سالانه داریم.

در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تصمیم گرفته می‌شود که محل برگزاری اجلاس چه‌جایی باشد. سال ۱۴۰۱ یزد و ۱۴۰۲ تبریز انتخاب شد. اجلاس عمومی در سال انتخابات، معمولاً در جزیره کیش برگزار می‌شود

وی یادآور شد:‌ سال گذشته در تبریز و دوره‌هایی که مسئولیت داشتم اجلاس تبریز و یزد به‌صورت حضوری و دو اجلاس در زمان کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد. در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تصمیم گرفته می‌شود که محل برگزاری اجلاس چه‌جایی باشد. سال ۱۴۰۱ یزد و ۱۴۰۲ تبریز انتخاب شد. اجلاس عمومی در سال انتخابات، معمولاً در جزیره کیش برگزار می‌شود.

برای این‌که شائبه نداشته باشد و نگویند لاکچری است، به‌جای جزیره کیش، اجلاس بیست‌وهفتم را در تهران برگزار می‌کنیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اضافه کرد:‌ برای این‌که شائبه نداشته باشد و نگویند لاکچری است، به‌جای جزیره کیش، اجلاس بیست‌وهفتم را در تهران برگزار می‌کنیم. گرچه باور ما این است که برگزاری این اجلاس در کیش برای سازمان نظام مهندسی ارزان‌تر تمام می‌شد، چراکه به‌جای هر نفر سرانه اعلام‌شده ۱۵ میلیون تومان، ممکن بود به ۱۲ میلیون تومان کاهش یابد، البته تهران یک حسن دارد؛ این‌که پروازها کاهش می‌یابد، معمولاً از هر استانی به تهران پرواز دارد و ممکن است به کیش پرواز نداشته باشیم و برخی مجبور باشند از یک استان به استان دیگر بروند تا بتوانند به کیش سفر کنند.

بیست‌وهفتمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور شکیب رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه شهرسازی، دانشگر مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و همچنین اعضای شورای مرکزی و هیأت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها، به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور (شورای مرکزی) ۱۳ و ۱۴ تیر ماه جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور طبق قانون هرساله در تیرماه به مدت دو روز تشکیل می‌یابد که طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه اجرایی آن، گزارش عملکرد و تصویب ترازنامه شورای مرکزی در دستورکار هیات عمومی قرار می‌گیرد.

شکیب در ادامه در مورد انتخابات هیات‌های مدیره سازمان استان‌ها که در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد اظهار امیدواری کرد تا انتخابات در فضایی خوب، محترمانه و با رعایت اخلاق مهندسی انجام شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha