۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
دلایل متفاوت نوسانات بورس در سالروز ریزش تاریخی 
فرزاد وجیهی کارشناس بازار مالی بررسی کرد؛

دلایل متفاوت نوسانات بورس در سالروز ریزش تاریخی 

فرزاد وجهی با نگاهی به روند نزولی بورس در سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر دامنه نوسان بورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شده، زیرا سیگنال بازارهای جهانی و تنش‌های منطقه‌ای منفی است.

بازار؛ گروه بورس: فرزاد وجهی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه بورس سال ۹۹ به دلیل رشد حبابی ریخت، اما الان به دلایل دیگری ریزشی است، افزود: در آن زمان هجوم مردم با سرمایه‌های خرد بورس با خواست دولت بالا برده بود. درواقع عرضه قطره چکانی سهام منجر به رشد حبابی بورس شد. بعداز آن حباب ترکید و همه زیان دیدند. در ادامه بسیاری از سهامداران از بازار خارج شدند.

او با بررسی وضعیت کنونی بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته‌های اخیر بورس‌های بین‌المللی تحت تاثیر فضای روانی تنش منطقه‌ای و عقب نشینی فدرال رزرو از کاهش نرخ بهره نوسان منفی داشته است. از طرف دیگر برخی کشورها مانند ژاپن نرخ اوراق را بالا برده اند. به همین دلیل بورس‌های جهانی نیز ریزش داشته‌اند. این مسأله روی بورس سایر کشورها نیز تاثیر گذاشته است.

وجیهی با نگاهی به ابعاد تنش‌های سیاسی و اثر آن بر بازارهای مالی اظهار کرد: اگر سیاستها در مسیر تنش‌زدایی پیش برود، به طور قطع برخی بازارها مانند بورس ایران برگشت می‌زند، اما احتمال ادامه رکود در بازارهایی مانند رمزارزها وجود دارد. در مقابل اگر تنش‌های منطقه‌ای افزایش یابد روند نزولی بازارهای مالی ادامه می‌یابد. در چنین شرایطی احتمال بازگشت رمزارزها وجود دارد.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha