۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
حذف دامنه نوسان لازمه بهبود وضعیت بازار
بورس در یک نگاه؛

حذف دامنه نوسان لازمه بهبود وضعیت بازار

جهت خروج قطعی بازار از روند نزولی، نیاز به تثبیت شاخص بر روی سطح دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد و همچنین حذف دامنه نوسان می باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: در پایان بازار دیروز، ارزش معاملات به رقم بیش ۳.۱۷۰ میلیارد تومان رسید و در آخرین دقایق شدت عرضه‌ها بیشتر شد، با این وجود شاخص کل رشد ۷,۵۰۰ هزار واحدی را تجربه کرد و در محدوده دو میلیون و ۳۸ هزار واحدی متوقف شد.

حقیقی‌ها حدود ۲۳۹ میلیارد تومان از بازار و ۲۱۲ میلیارد تومان از صندوق های درآمد ثابت خارج کردند و بیش از ۴۵ میلیارد تومان ورود به صندوق‌های طلا ثبت شد.

شاخص‌های اصلی بازار بورس به شکل اولیه از روند نزولی خارج شده و در تلاش برای قرار گرفتن در روند صعودی هستند، با توجه به شرایط کنونی که به شکل مداوم در دامنه نوسان سهام دستکاری صورت می‌گیرد، قطعاً تغییر قابل توجهی در روند کلی بازار ایجاد نمی‌شود، حجم و ارزش بسیار پایین معاملات روزانه بازار نیز حاکی از همین موضوع است و تا زمانیکه فعالان بازار ثبات در قوانین و تصمیمات مدیریتی را مشاهده نکنند، اعتماد نکرده و در نقش خریدار ظاهر نمی‌شوند.

لازم به ذکر است که شاخص کل بورس برگشت اولیه‌ای از سطح کلیدی دو میلیون واحد نشان داده که در حال حاضر پشتوانه قابل اتکایی ندارد، در این مرحله، شاخص تا بین محدوده دو میلیون و ۵۰ هزار واحد الی دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد فضا برای رشد دارد، موضوع با اهمیت این است که برای خروج قطعی بازار از روند نزولی، نیاز به تثبیت شاخص بر روی سطح دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد داریم که تحقق این‌ امر در شرایط حال حاضر بسیار دشوار است، جهت بهبود مؤثر روند کلی بازار اولاً نیاز است که محدودیت‌های ایجاد شده در دامنه نوسان سهام حذف گردد و موضوع مهم‌تر، ورود مداوم نقدینگی به چرخه معاملات سهام به ویژه از سمت معامله‌گران حقیقی بازار می باشد.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha