۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
افزایش بیش از ۳۰ درصدی ساخت واحدهای تولیدی نساجی

افزایش بیش از ۳۰ درصدی ساخت واحدهای تولیدی نساجی

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۳ هزار ۲۶۷ واحدی که در ۳ سال قبل در صنعت نساجی به ۴ هزار ۲۷۸ واحد صنعتی رسیدیم که ۳۰ و ۹ دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سی امین نمایشگاه صنعت نساجی، گفت: از آنجا که زنجیره صنعت نساجی اشتغالزایی قابل توجهی دارد اولویت را در سال‌های گذشته به سرمایه گذاری در حوزه ماشین آلات اختصاص دادیم.

آقای محمد مهدی برادران افزود: سال گذشته در بخش تجهیزات و ماشین آلات, ۴۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید صورت گرفت و این روند رو به رشد بوده است. در مجموع در ۳ سال گذشته در صنعت نساجی، بیش از ۱ میلیارد ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در امسال هم روند رو به توسعه صنایع و ایجاد واحدهای جدید و بازسازی و توسعه واحدهای صنعت نساجی دنبال خواهد شد گفت: در ۴ ماه اخیر صنعت نساجی در تولید برخی مواد اولیه پیشرفت خوبی داشته است به ویژه در بخش الیاف پلی استر ۶ درصد و در نخ پنبه‌ای ۱۲ درصد افزایش تولید داشتیم.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات محصول نهایی پوشاک گفت: ممنوعیت واردات پوشاک ادامه دارد و در حوزه واردات پارچه هم نیازی به تخصیص ارز نیست، زیرا واحدهای تولیدی داخلی توان تولید انواع پارچه را دارند. همچنین مجموعه‌های بازرگانی برای واردات پارچه باید از ارز صادراتی خود استفاده کنند و تخصیص ارز نیمایی در این بخش صورت نمی‌گیرد.

برادران افزود: واردات در زنجیره صنعت نساجی به مرور از محصول نهایی که پوشاک بوده به پارچه و نخ و الیاف رسیده است. در سال‌های قبل در این صنعت هر روز یک واحد جدید پروانه بهره برداری می‌گرفت و به زنجیره صنعت نساجی اضافه می‌شد. در ۴ سال قبل هدف گذاری صرفا این بود که اشتغال موجود حفظ شود.

وی گفت: آمار تولید در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۳ سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته و طبق آمارهای بانک مرکزی، رشد تولید در صنعت نساجی، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۷ و ۱۶ و ۷ دهم درصد بوده است.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha