۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار از دیمزارهای همدان
به همت ستاد اجرایی فرمان امام صورت می گیرد؛

اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار از دیمزارهای همدان

همدان - قدیمی گرجای، مدیر جهاد کشاورزی همدان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام در ۳۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم همدان اجرا می شود.

احمد قدیمی گرجای در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: طرح فوق با هدف افزایش عملکرد و بهینه سازی اراضی آیش با هدف افزایش درآمد برای کشاورزان دیمکار با همکاری و مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام در سطحی بالغ بر ۳۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم همدان در حال اجرا است.

قدیمی افزود: این سطح زیر کشت شامل ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم، چهار هار و ۵۰۰ هکتار جو، پنج هزار و ۲۰۰ هکتار گلرنگ، یک هزار و ۸۰۰ هکتار حبوبات دیم و یک هزار و ۳۰۰ هکتار محصولات علوفه ای دیم است.

وی گفت: از این میزان کشت، گندم و جو ۱۰۰ هکتار گلرنگ، ۸۰ هکتار حبوبات به صورت کشت انتظاری صورت گرفته است و انتظار می‌رود ۴۰۰ هکتار گلرنگ و یک هزار هکتار نخود دیم نیز به صورت کشت بهاره انجام گیرد.

قدیمی گفت: از مجموع ۳۰ هزار و ۶۰۰ هکتار ذکر شده با مشارکت یک هزار و ۶۵۰ نفر از کشاورزان همدانی تحت پوشش طرح مقدار ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته و اجرای مابقی این طرح در حال پیگیری است.

قدیمی بیان کرد: در راستای رفاه حال کشاورزان یک هزار و ۲۲۵ تن کود ازته و فسفاته در مرحله کاشت و همچنین ۶.۵ تن بذر گلرنگ و نخود دیم تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

قدیمی گفت: اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی با محوریت جهش تولید و با موضوعات کشت و توسعه گیاهان روغنی، علوفه و حبوبات دیم، کشاورزی حفاظتی، استفاده از کود بذرمال،  در قالب کلاس، کارگاه آموزشی، بازدید و آموزش انفرادی به تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر روز برای کشاورزان برگزار شده است.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha