۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
سودآوری ۱۳۷۲.۸ میلیارد تومانی والبر در سال ۱۴۰۲
بازار خبر داد؛

سودآوری ۱۳۷۲.۸ میلیارد تومانی والبر در سال ۱۴۰۲

والبر با سرمایه ثبت شده ۱۳۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۷۲.۸ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت گروه دارویی البرز(گروه سرمایه گذاری البرز) با نماد والبر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۱۰۱.۷ تومان سود شناسایی کرده است. میزان سودآوری شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

والبر با سرمایه ثبت شده ۱۳۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۷۲.۸ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. این نماد از حیث رشد فروش ریالی سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ سال رشد داشته است. به طوری که البرز دارو رشد ۳۶ درصدی در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی صنعت داشته است. همچنین از حیث سرانه فروش سال ۱۴۰۲ البرز دارو رتبه نخست سرانه فروش با ۶ میلیارد تومان را رسیده است. به طوری که فروش البرز به ازای هر نفر در مقایسه با سرانه ۳/۴ میلیارد تومانی سرانه فروش صنعت دارو بسیار مثبت ثبت شده است.

از حیث سهم از فروش ریالی صنعت در سال ۱۴۰۲ عملکرد شرکت ها نشان می دهد؛ البرز دارو سهم ۸ درصدی در بین شرکتهای فعال بورسی دارو کسب کرده است.

نباید فراموش کرد که در پی اجرای طرح حذف ارز ترجیحی از صنعت دارو در سالهای گذشته و ادامه روند افزایش نرخ ارز، گرانی مواد اولیه وارداتی رخ داده است. از این رو تأمین ارز برای واردات مواد اولیه دارو مشکلات فراوانی را برای این صنعت ایجاد کرده است. علاوه بر تحریمها و به تبع آن خرید نقدی مواد اولیه دارو، وصول مطالبات از دولت و بیمارستانها منجر به فشار به تولیدکنندگان دارو شده است. از طرفی افزایش نرخ بهره تامین مالی نیز مشکلات نقدینگی این صنعت را به شدت افزایش داده است. کاهش حاشیه سود صنعت و افزایش دوره عملیات شرکتهای صنعت دارو را به همراه داشته است. به طوری که کمبود نقدینگی و افزایش دوره چرخه عملیات شرکتهای صنعت دارو یکی از موانع اصلی پیش روی این صنعت شده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha