۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
رشد ۶۰۰ هزار تنی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

رشد ۶۰۰ هزار تنی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای فصل برداشت ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰۰ هزار تن رشد داشته است.

به گزارش بازار، عطااله هاشمی رییس بنیاد ملی گندمکاران، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم با ارزش ۱۰۰ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰۰ هزار تن معادل ۱۰ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۴۰ همت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: علی رغم پیگیری های مکرر و وعده وعیدهای متعدد مسئولان، ۶۰ همت از بهای گندم پرداخت نشده است که بدین ترتیب کشاورزانی که ۲ ماه پیش هم گندم تحویل دادند، وجه گندم خود را دریافت نکرده اند و متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار خوزستان با یک میلیون و ۶۱۸ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۲۶ هزار تن، فارس ۶۹۲ هزار تن سه استان برتر در خرید تضمینی گندم هستند. ایلام با ۳۲۱ هزار تن، کرمانشاه ۳۱۱ هزار تن و خراسان ۳۰۸ هزار تن در رده های بعدی خرید قرار دارند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه امسال خودکفایی گندم در یخش صنف و صنعت و واحدهای خبازی قطعی است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون تن برسد.

او درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی بذر گندم گفت: آمار خرید بذر پایان فصل برداشت جمع بندی می شود، اما برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان خرید بذر به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن برسد.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha