۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
۲۴ تومان سود به ازای هر سهم ساخت
ارزیابی صورت های مالی اوان نشان داد؛

۲۴ تومان سود به ازای هر سهم ساخت

اوان در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ به ازای هر سهم حدود ۲۴ تومان سود ساخته، در حالی که در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم حدود یک تومان سود ساخته بود. این موضوع نشان می دهد که در یک مسیر سودسازی قرار گرفته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت مبین وان کیش طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ مبلغ معادل ۱.۱ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده است. این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد افت داشته است.

اوان با سرمایه ثبت شده ۴۵ میلیارد تومان طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳.۳ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد افت داشته است.

این نماد در سه ماهه گذشته حدود ۲۹ درصد بازدهی منفی داشته و در یک ساله نیز حدود ۵۳ درصد افت داشته است. در حال حاضر در محدوده قیمت ۹۰۰ تومان در حال نوسان است.

اوان هم اکنون در کف کانال بلندمدتی خود قرار دارد. همچنین اوان در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم حدود ۲۴ تومان سود ساخته است. در حالی که در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم حدود یک تومان سود ساخته بود. این موضوع نشان می دهد که در یک مسیر سودسازی قرار گرفته است.

با توجه به اینکه این نماد سال گذشته تا محدوده ۲۷۰۰ تومان در روی تابلوی بورس معامله می شده است. در شرایط کنونی با قیمت ۹۰۰ تومان بسیار ارزنده است. به همین دلیل پیش بینی می شود که با اجرای افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا تجدید ارزیابی ارزش سهام شرکت به نسبت تورم رشد کند.

به طور کلی در سال های اخیر شرکت های حوزه فناوری و آی تی در ایران بازدهی مثبت چندانی نداده اند. بخشی از این مساله ناشی از عدم صدور مجوز افزایش قیمت بوده است. عامل دیگری که تا حدود فعالیت شرکت های حوزه فناوری را محدود کرده موضوع فیلترینگ و افزایش قیمت اینترنت برای کاربران بوده است. با این حال اوان در یک سال گذشته از نظر درآمد عملیاتی رشد خوبی ثبت کرده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha