۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
سود سبحان دارو ۲۵ درصد از متوسط صنعت دارویی بیشتر شد| رشد ۶۰ درصدی سود نماد دسانکو
۳۱۶ میلیارد تومان فروش داخلی دسانکو در ۶ ماهه

سود سبحان دارو ۲۵ درصد از متوسط صنعت دارویی بیشتر شد| رشد ۶۰ درصدی سود نماد دسانکو

شرکت در ۶  ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۳ حدود ۳۱۶  میلیارد تومان فروش داخلی داشته است. در حالی که میزان فروش داخلی شرکت در مدت مشابه سال مالی قبل حدود ۲۶۹ میلیارد تومان بوده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت داروسازی سبحان آنکولوژی طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ مبلغ معادل ۵۰.۵ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

دسانکو با سرمایه ثبت شده ۱۶۱.۱ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۳ مجموع درآمد شرکت به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افت داشته است.
این شرکت در ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۳ حدود ۳۱۶ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است. در حالی که میزان فروش داخلی شرکت در مدت مشابه سال مالی قبل حدود ۲۶۹ میلیارد تومان بوده است. همچنین درآمد حاصل از عملکرد دسانکو در ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۳ صادرات با ارزش ۵۵.۲ میلیارد تومان بوده است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته عملکرد دسانکو ۵۵.۵ میلیارد تومان صادرات ثبت شده است.
این شرکت در سال ۱۴۰۲ در سه ماهه نخست منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۳ به ازای هر سهم یک ریال سود ساخته است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این شرکت به ازای هر سهم ۲۸ ریال سود ساخته بود. بخشی از این کاهش سود هر سهم مربوط به افزایش سرمایه شرکت است که در زمستان سال ۱۴۰۲ اجرا کرد. این شرکت در دو مرحله حدود ۴۰ درصد افزایش سرمایه از محل اورده نقدی داشته است.
با توجه به اینکه در افزایش سرمایه تعداد سهام شرکت افزایش می‌یابد. نسبت سود هر سهم کاهش می‌یابد. به همین دلیل مبنای بررسی عملکرد شرکتها باید مجموع سودآوری شرکت باشد.
از طرف دیگر در یکسال گذشته بیشتر شرکت‌های دارویی در تامین مواد اولیه دارو و همچنین تامین ارز واردات با چالش مواجه بودند. به همین دلیل روی سودسازی این شرکت‌ها تاثیر گذاشته است. با این حال دارو سبحان دارو رشد ۶۰ درصدی در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی صنعت دارو ثبت کرده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha