۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
محموله‌های شیلاتی مازندران روانه روسیه و ارمنستان شد
مدیرکل شیلات مازندران:

محموله‌های شیلاتی مازندران روانه روسیه و ارمنستان شد

بابلسر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران گفت: محموله‌های ماهیان خاویاری به ارزش ۸۰ هزار دلاری به روسیه و ارمنستان صادر شده است.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فروردین امسال انواع محصولات شیلاتی از جمله ماهیان خاویاری به کشورهای مختلف صادر شده است، افزود: این محموله‌ها به کشورهای روسیه و ارمنستان صادر شده است.

وی میزان صادرات محصولات شیلاتی و خاویاری را در ماه فروردین ماه ۱۸ تن اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات بیش از ۸۰ هزار دلار ارزآوری اقتصادی در استان داشته است.

اسحاقی یادآور شد: همچنین در سال قبل ۹۳ تن گوشت ماهیان خاویاری از استان صادر و این محصولات به کشورهایی نظیر روسیه، قزاقستان، ارمنستان، افغانستان و غیره صادر شده است.

اسحاقی یادآور شد: همچنین برای صادرات گوشت ماهیان خاویاری قراردادهایی با کشورهای حوزه سی آی اس منعقد شده است و در مجموع ارزش ریالی صادرات طی سال قبل در این بخش از ۵۰۰ هزار دلار فراتر رفته است.

وی مجموع صادرات محصولات شیلاتی را بیش از ۱۱ هزار تن به ارزش ۳۶ میلیون دلار در سال قبل اعلام کرد و افزود: در این بخش با افزایش روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه از مجموع صادرات، خاویار پرورشی نیز در سبد صادرات قرار داشته است، افزود: محصولات استان روانه کشورهای مختلف شده است.

کد خبر: ۸۷٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha