۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کاهش ارزبری ۱۰۵ میلیون دلاری با ساخت قطعات خودرو| شاهین در مسیر داخلی سازی ۹۰ درصدی
مدیر عامل سایپا در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

کاهش ارزبری ۱۰۵ میلیون دلاری با ساخت قطعات خودرو| شاهین در مسیر داخلی سازی ۹۰ درصدی

سلیمانی، مدیرعامل گروه خوردوسازی سایپا با اشاره به ساخت داخل قطعات گفت: بیش از ۶۰ درصد قطعات خودرو شاهین داخلی سازی شده است، با شروع تولید انبوه این خودرو که آغاز شده، مرحله به مرحله افزایش و ساخت داخل به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران به کار خود پایان داد. نمایشگاهی که با عدم شرکت قطعه سازان بزرگ و خودروسازان، رغبتی برای بازدیدکنندگان باتوجه به شرایط کرونا جهت بازدید نداشت. این نمایشگاه چالش نقدینگی تولیدکنندگان را نمایان و اوضاع نه چندان مناسب صنعت خودرو را به خوبی نمایش داد. هرچند که از مسولان صنعت خودرو فقط وزیر صمت و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به ترتیب در روزهای نخست و پایانی از این نمایشگاه بازدید کردند، این مورد نیز بیانگر عدم تمایل مدیران ارشد صنعت خودرو به برگزاری نمایشگاه در شرایط فعلی بود. 

بازدید سلیمانی از نمایشگاه
روز پایانی نمایشگاه قطعات و اوازم و مجموعه‌های خودرو، نسبت به سایر روزهای دیگر شلوغ‌تر و با بازدیدکننده بیشتر بود، هرچند که حضور جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، معصوم نجفیان رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، علی اصغر حسن زاده مدیرعامل سازه گسترسایپا و سایر مدیران این خودروساز نیز در این زمینه بی مورد نبود.

سلیمانی به محض ورود به نمایشگاه ابتدا به سالن ۳۱ محل حضور زیر مجموعه های گروه خودروسازی سایپا رفت و از آخرین دستاوردها، تولیدات آن ها بازدید کرد.

در زمان بازدید، جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص میزان داخلی سازی قطعات خودرو، گفت: حدود ۱۴۹ پروژه در چهار میز ساخت داخل تعریف شده است، از این تعداد ۴۵ طرح با شرکت‌های دانش بنیان تعریف و ۲۷ قطعه با وزارت دفاع جهت تعامل و همکاری صورت گرفته است. تمام این موارد در فرآیند ساخت داخل با برنامه ریزی مشخص دنبال و براساس برنامه زمان بندی تولیدی و عملیاتی خواهند شد.

جواد سلیمانی در خصوص داخلی سازی قطعات خودرو شاهین، بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد قطعات این خودرو داخلی سازی شده است، با شروع تولید انبوه که استارت خورده، مرحله به مرحله افزایش و ساخت داخل به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به کاهش ارزبری ناشی از عمق ساخت داخل قطعات، افزود: تا ۹ ماهه سال جاری حدود ۱۰۵ میلیون دلار کاهش ارز بری را ایجاد کردیم.

سلیمانی در کروز
سلیمانی پس از بازدید سالن سایپا به سالن ۳۵ محل استقرار شرکت کروز رفت و دستاوردهای قطعه سازی این مجموعه را بازدید کرد. در بدو ورود به سالن، به سراغ یونیت‌های ایربگ و کیسه‌های هوا رفت. اطلاعاتی از فرآیند ساخت و تامین اجزای الکتریکی یونیت مذکور کسب و شیوه تامین نخ ساخت کیسه را از مسولان این قطعه سازی جویا شد.

پس از آن تریم های داخل، ای سی یوها و سایر اجزای الکتریکی ساخت این قطعه ساز را بازدید کرد. در زمان بررسی ای سی یو، مسولان این غرفه در خصوص عملکرد محصولشان که مناسب استفاده برای پیشرانه‌های حتی وارداتی به کشور بوده را اعلام کردند. در همین زمان مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا پیشنهاد توسعه بیشتر محصولات کروز برای خودرو شاهین را داد، به گفته مدیران کروز بیشتر قطعات کوئیک اتومات توسط این تولید کننده تامین می‌شود.

کد خبر: ۷۱٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha