۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
ادامه روند صعودی بهای نفت در بازارهای جهانی

ادامه روند صعودی بهای نفت در بازارهای جهانی

بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، در معاملات روز کاری لندن، بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود برای تحویل در ماه سپتامبر با ۹۳ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمدییت)، ‌برای تحویل ‌در ماه سپتامبر با ۸۸ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۲ دلار و ۲۷ سنت رسید.

بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‌نفت خام سبک و شیرین شاخص ‌نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت) و ‌نفت ‌خام سبک ‌برنت دریای شمال، از چند روز پیش تاکنون روند افزایشی را طی می‌کند. جنگ قیمت‌هایی که عربستان سعودی که بعد از آمریکا و روسیه بزرگترین تولید کننده نفت و اولین صادر کننده نفت در جهان است، و روسیه آغاز کرده بودند و شیوع ویروس کووید- ۱۹، باعث شد تا قیمت نفت در بازار جهانی پیش از این به شدت کاهش یابد.

اوژن واینبرگ کارشناس بخش کارگزاری ‌و خدمات مشاوره سرمایه گذاری ‌کومرتسبانک آلمان، در ‌تحلیل اوضاع حاکم بر بازارها می‌گوید: قیمت نفت در بازار جهانی، در حالی افزایش یافت که جنگ تجاری میان چین و آمریکا دوباره ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

با توجه به اینکه آمریکا دستور بستن کنسولگری چین در هوستون را صادره کرده است تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، که به ترتیب اقتصادهای نخست و دوم جهان هستند، به مرحله جدیدی رسیده است. چون مقامات چینی نیز بلافاصله تهدید به اقدام متقابل کردند.

جفری هالی کارشناس شرکت کارگزاری و ارائه خدمات مشاوره مالی و اقتصادی اواندا (Oanda) در تحلیل و ارزیابی اوضاع و شرایط حاکم بر بازار نفت می‌گوید: مخاطرات و نگرانی‌های ژئوپلیتیک اکنون کنار گذاشته تلقی می‌شود.

کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی بر این باورند که اگر جنگ تجاری دیگری میان این دو قدرت جهانی روی دهد رشد اقتصادی و به تبع آن، تقاضا برای نفت در بازار جهانی، نیز کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۳۱٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha