۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
قیمت جهانی نفت امروز افزایش یافت| برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز افزایش یافت| برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید.

به گزارش بازار، به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه افزایش یافته است. اطلاعات صنعتی نشان می‌دهند ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته که نشانه تقاضای بالا برای سوخت در فصل پرمصرف تابستان در بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۱۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز سه‌شنبه به خاطر فروکش کردن ترس از مختل شدن تولید نفت خلیج مکزیک به خاطر طوفان بریل کاهش قیمت داشتند.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۹.۱۶۳ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن کاهش و ذخایر بنزین ۲.۴۶۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.
این در حالیست که تحلیلگران رویترز انتظار یک کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای را در ذخایر نفت خام و یک کاهش ۱.۳ میلیون بشکه‌ای را در ذخایر بنزین آمریکا داشتند.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که بازوی آماری وزارت انرژی این کشور است قرار است امروز منتشر شود.

انتظار می‌رود تقاضا برای بنزین در آمریکا با آغاز فصل سفرها در تعطیلات روز استقلال این کشور در این هفته افزایش یابد. انجمن اتومبیل آمریکا پیش‌بینی می‌کند سفرها در این تعطیلات ۵.۲ درصد بالاتر از سال گذشته میلادی باشد و میزان سفرهای جاده‌ای با اتومبیل شخصی ۴.۸ درصد افزایش یابد.

در زمینه عرضه نفت، تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تولید بالای نیجریه و ایران تاثیر کاهش تولید داوود طلبانه سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس را خنثی کرده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha