۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
بازار سرمایه همچنان در انتظار سیاست های دولت بعد
بورس روز آخر متعادل به استقبال انتخابات رفت

بازار سرمایه همچنان در انتظار سیاست های دولت بعد

سیاست‌های اصلاح اقتصادی و گشایش‌های سیاسی بر کلیت اقتصاد و همچنین بازار سرمایه تأثیرگذار خواهد بود.

سمیه شوریابی؛ بازار: بورس در آخرین روز کاری هفته با افزایش حدود ۱۰۳۵۹ واحدی شاخص کل به اتمام رسید و در نهایت این نماگر در ارتفاع دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در روزی که بازار ابتدا منفی و پرعرضه شروع شد، در ادامه با افزایش تقاضا مواجه شد و در نهایت شاهد خروج نقدینگی بودیم و حقیقی‌ها ۱۶۲ میلیارد تومان از بازار خارج کردند ضمن اینکه ارزش معاملات خرد به ۳.۷ همت افزایش یافت تا نشان دهد در روز آخر کاری بورس با چند نماد شاخص ساز مثبت بماند.

بازار سهام روزهای اخیر را با روند خروجی جریان پول حقیقی و نوسانات ارزش معاملات خرد در سطح سه همتی پشت سر گذاشته است، ورود جریان پول حقیقی در این هفته به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت نیز قابل توجه بوده است. که از دو حال خارج نبود. نخست این که حقوقی ها در حال جمع کردن سهام در این روزها هستند و می دانند که به زودی بورس گارد صعودیخواهد گرفت و دیگری این که بازار سهام را شاخص سازها هم زمان با نزدیک شدن به دور نهایی انتخابات گرم نگه داشتند و باز از هفته بعد روند منفی ادامه خواهد داشت.

انگیزه هر چه باشد،امروز بازار متعادل دنبال شد تا در طی انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه مشخص شود چه کسی مسند ریاست جمهوری را از آن خود خواهد کرد تا واکنش بازار را شاهد باشیم.

تحلیلگران معتقدند فارغ از اینکه چه کسی در نهایت رئیس‌جمهور خواهد شد، این سیاست‌های اصلاح اقتصادی و گشایش‌های سیاسی است که بر کلیت اقتصاد و همچنین بازار سرمایه تأثیرگذار خواهد بود و بر این اساس است که در نهایت مردم و سرمایه‌گذاران به بالا آمدن هر یک از کاندیدا از دومین دور رقابت نیز واکنش نشان خواهند داد و احتمالاً بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات بازار یک واکنش سه ماهه مثبت یا منفی پیش رو خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۳٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha