۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
توجهی به راه آهن نمی شود| نهاد های دیگر اینچه برون را مدیریت می کنند
سرمایه گذار اینجه برون:

توجهی به راه آهن نمی شود| نهاد های دیگر اینچه برون را مدیریت می کنند

گرگان- سرمایه گذار اینچه برون گفت: عملا توجهی به راه آهن نمی شود و نهاد های دیگر در این حوزه مدیریت می کنند. 

به گزارش خبرنگار بازار، شاپور پیرامون ظهر چهارشنبه در ششمین جلسه کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: نزدیک به یک سال است که پروژه سرمایه گذاری اینچه برون را آغاز کرده ایم اما در سخن همه چیز زیباست و در واقعیت مدیریت استان یک رهبر و یک تصمیم گیرنده واحد ندارد.

سرمایه گذار اینچه برون گفت: در سایر کشورها مانند قزاقستان و ترکمنستان یک سیستم واحد برای پروژه ها وجود دارد و پروژه پس از تصمیم گیری با کمترین دغدغه به اجرا می رسد اما متاسفانه در کشور ما هر کسی در جایگاه خود تصمیم گیرنده است.

وی ادامه داد: مشکل مملکت ما این است که برای هر پروژه ای مسائل و مشکلات زیادی ایجاد می کنند و نتیجه آن شرایطی است که در آن به سر می بریم.

پیرامون گفت: زمانی که پروژه احداث ریل راه آهن را شروع کردیم، متاسفانه مسائل حل نشده هم آغاز شد، به عنوان مثال طبق مصوبه شورای اراضی، زمین به راه آهن تحویل داده شد و سه روز بعد از مصوبه هیات دولت، ما با راه آهن قرارداد بستیم اما متوجه شدیم سند به نام منطقه آزاد زده شده است.

وی افزود: مشکل اصلی ما این است که این زمین به ما واگذار اما به منطقه آزادی که هنوز ایجاد نشده تحویل شده است.

سنگ اندازی ارگان های مختلف بر سر راه اینچه برون

پیرامونی گفت: در حال حاضر برخی زیرساخت ها در این منطقه ساخته شده اما متاسفانه هر بار از ارگان های مختلف برای ما مشکلاتی پیش می آید، کمرگ قوانین خود را دارد در کنار آن شهرداری به دنبال عوارض است و هر بار مشکلات جدیدی به وجود می آورد.

سرمایه گذار اینچه برون با تاکید بر این مساله که منافع کوچک منافع عمده کشور را تحت شعاع قرار می دهد، یادآور شد: هیچ کسی حمایتی از ما ندارد حتی علی رغم اینکه با راه آهن قرار داد داریم اما آنها نیز نمی توانند از حق ما دفاع کنند.

پیرامون متذکر شد: از تاریخ عقد قرارداد تاکنون ۹ ماه گذشته و این موانع کوچک هر بار چالش هایی را پیش روی ما به وجود می آورد و پروژه ای که ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری لازم بود اکنون با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تمام نمی شود و هیچ کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: عملا توجهی به راه آهن نمی شود و نهاد های دیگر در این حوزه مدیریت می کنند.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha