۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
میزان خرید گندم از کشاورزان کردستانی به بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار تن رسید
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

میزان خرید گندم از کشاورزان کردستانی به بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار تن رسید

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است.

 به گزارش خبرنگار بازار، برداشت گندم در مزارع استان کردستان از روزهای نخست تیرماه آغاز شده و این روند در روزهای پایانی مرداد ماه نیز همچنان ادامه دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با توجه به حجم برداشت و خرید گندم تضمینی، این استان موفق به کسب رتبه دوم کشور شده است.

پیمان اسکندری با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کردستان با تولید ۱۲ درصد گندم کشور در مجموع، بعد از استان خوزستان در جایگاه دوم و در تولید گندم در دیم زارها به رتبه یک کشوری قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به میزا خرید بیش از یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز، افزود: این میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۹۱ مرکز خرید دولتی، اتحادیه و شرکت‌های تعاونی روستایی و سیلوهای بخش خصوصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارزش تولید ناخالصی داخلی وابستگی فراوانی به تولیدات بخش کشاورزی دارد، بیان کرد: بیش از ۲۷ درصد ارزش ناخالص به کشاورزی وابسته است و ۳۰ درصد اشتغال استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به میزان رشد تولید گندم در استان کردستان، اظهار کرد: این میزان رشد تولید و خرید گندم تضمینی در استان تنها به‌ واسطه بارش‌های مناسب نبوده، چرا که در گذشته نیز سال‌های پربارشی داشته‌ایم، ولی این میزان گندم تولید نشده است این نتیجه تلاش بهره‌بردارن، محققان حوزه کشاورزی در بخش‌های مختلف و کارشناسان جهاد کشاورزی است.

اسکندری عنوان کرد: ۳۱۵ هزار تن گندم خریداری شده مازاد بر مصرف استان نیز تاکنون به مقاصد و سیلوهای ذخیره‌سازی از پیش تعیین شده خارج استان از جمله تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مشهد مقدس و کرمان حمل شده است.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha