تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک با تمرکز بر هوش مصنوعی در اکتبر معرفی می‌شود

تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک با تمرکز بر هوش مصنوعی در اکتبر معرفی می‌شود

مدیاتک برای رقابت با حریف مشهور خود، یعنی شرکت کوالکام، روی ساخت تراشه‌های جدید با فرایند ۳ نانومتری پیشرفته TSMC کار می‌کند.

به گزارش بازار، در همین راستا «کای لیکسینگ»، مدیرعامل مدیاتک، اعلام کرد که چیپست پرچمدار دایمنسیتی ۹۴۰۰ در اکتبر سال میلادی جاری معرفی خواهد شد.

طبق گفته این شرکت تایوانی، دایمنسیتی ۹۴۰۰ با اکثر مدل‌های زبانی هوش مصنوعی موجود سازگار خواهد بود و به‌خوبی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، مدیرعامل شرکت انتظار دارد که درآمد مدیاتک از فروش این تراشه نسبت به سری قبل، ۵۰ درصد افزایش یابد.

به‌گزارش «گیزموچاینا» و به‌نقل از مدیاتک، دایمنسیتی ۹۴۰۰ با پشتیبانی از ۴۸ TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه)، حدوداً ۴۰ درصد بهتر از سری قبل هوش مصنوعی را پردازش می‌کند. از طرفی مدیرعامل شرکت اظهار داشت که قیمت گوشی‌های پرچمدار مجهز به این تراشه، بالاتر از سال گذشته خواهد بود.

دیگر مشخصات احتمالی دایمنسیتی ۹۴۰۰

طبق شایعات، مدیاتک رویکرد نسل قبل را دنبال خواهد کرد و دایمنسیتی ۹۴۰۰ هسته‌های کم‌مصرف نخواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود از معماری BlackHawk شرکت ARM در ساخت این تراشه استفاده شود تا در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، عملکرد مناسبی را از خود به‌جای بگذارد. از طرفی ظاهراً گفته شده که دایمنسیتی ۹۴۰۰ دارای بزرگ‌ترین ابعاد دای (die) خواهد بود و اندازه آن به ۱۵۰ میلی‌مترمربع می‌رسد؛ به‌علاوه اینکه ۳۰ میلیارد ترانزیستور را در خود جای می‌دهد. (ابعاد دای به معنای فضای بیشتر برای جای‌گذاری ترانزیستورها و مدارهای پیچیده‌تر است.)

درکنار تراشه مدیاتک، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیز طی رویداد Summit در اکتبر ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد؛ با توجه به داده‌های فعلی و پشتیبانی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد، انتظار رقابت تنگاتنگی را بین دو تراشه پرچمدار مدیاتک و کوالکام داریم.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha