۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۹
تامین خوراک ۴۱ درصد بنزین کشور توسط پارس جنوبی| ردیف چهارم فاز ۱۴ بزودی وارد مدار تولید می‌شود
توسلی‌پور در گفت‌وگو با بازار:

تامین خوراک ۴۱ درصد بنزین کشور توسط پارس جنوبی| ردیف چهارم فاز ۱۴ بزودی وارد مدار تولید می‌شود

بوشهر- توسلی‌پور مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با بیان اینکه تامین خوراک ۴۱ درصد بنزین کشور توسط پارس جنوبی انجام می‌شود، گفت: ردیف چهارم فاز ۱۴ پارس جنوبی بزودی وارد مدار می‌شود.

محمدمهدی توسلی‌پور در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز ۱۴ پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فاز ۱۴ پارس جنوبی یک فاز کاملا ایرانی و بومی است و بالغ بر ۷۰ درصد تجهیزات این پالایشگاه توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

وی افزود: اگر چه این فاز از دو دهه پیش استارت خورده بود، لکن از اواسط سال ۹۷ به طور جدی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شدیم و در کمتر از ۳.۵ سال موفق به افتتاح این پالایشگاه شدیم.

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی خاطر نشان کرد: تاکنون از ۴ ردیف شیرین‌سازی فاز ۱۴ پارس جنوبی، ۳ ردیف وارد مدار تولید شده و تا تیرماه ۱۴۰۲ نیز ردیف چهارم به تولید می‌رسد.

توسلی‌پور تصریح کرد: اکنون روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی از فاز ۱۴ برداشت می‌شود و بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید و فرآورش و به شبکه سراسری ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید میعانات گازی در فاز ۱۴ پارس جنوبی و سایر پالایشگاه‌ها با شتاب خوبی انجام می‌شود و روزانه ۷۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در این مجموعه تولید می‌کنیم.

توسلی‌پور ابراز داشت: میعانات گازی در واقع خوراک تولید بنزین به شمار می‌رود و بر اساس آمار موجود، خوراک مورد نیاز برای تولید ۴۱ درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه های پارس جنوبی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در فاز ۱۴ پارس جنوبی موجبات موفقیت ارزشمندی شده و صرفه‌جویی ارزی بالایی نیز برای این پالایشگاه در بر داشته است.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha