۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین با طعم گرانی| پتروشیمی ها به کمک می آیند
«بازار» گزارش می دهد

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین با طعم گرانی| پتروشیمی ها به کمک می آیند

پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین در حالی از امروز ۶ مرداد آغاز می شود که هنوز میزان افزایش قیمت اتوبوس از سوی وزارت راه و سازمان راهداری تعیین نشده، اما گرانی ۱۰۰ درصدی قطعی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ۳ پایانه مرزی باشماق،‌ خسروی و تمرچین از امروز شنبه ۶ مردادماه در حالی آغاز می‌شود که هنوز میزان افزایش قیمت مشخص نشده است وآنطور که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرده است این افزایش قیمت قطعی است و بزودی هم اعلام می شود.

اگر چه هنوز مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر ارگان ها بر سر میزان افزایش قیمت اتوبوس اربعین به جمع بندی نرسیده اند اما گزارش ها حاکی از این است که چون سال گذشته در ایام اربعین قیمت بلیت اتوبوس در دو مرحله ۱۲۵ درصد افزایش داشت امسال نیز اگر بیشتر از این میزان نباشد کمتر از آن نخواهد بود.

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین با طعم گرانی| پتروشیمی ها به کمک می آیند

«داریوش امانی» معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین افزایش خواهد یافت؟ گفت: کمبود اتوبوس سال های سال است ناوگان اتوبوسرانی را دچار چالش اساسی کرده است. افزایش قیمت بلیت اتوبوس در اربعین قطعی است و مسافران هزینه رفت و برگشت را پرداخت خواهند کرد.

امانی: قیمت بلیت اتوبوس اربعین افزایش خواهد داشت هم برای هزینه ها و هم برای یکسر خالی بودن اتوبوس ها است

او ادامه داد: قیمت بلیت اتوبوس اربعین افزایش خواهد داشت هم برای هزینه ها و هم برای یکسر خالی بودن اتوبوس ها است. با توجه به اینکه هر ساله بحث یک سر خالی اتوبوس ها را داریم این اقدام قطعی است و افزایش قیمت بلیت اتوبوس را خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که هزینه یک سر خالی به چه معنی است و آیا می توان میزان افزایش را از هم اکنون پیش بینی کرد؟ خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبات ستاد اربعین در ایام اربعین هر سال، موضوع یک سر خالی اتوبوس منظور می شود. به عنوان مثال اگر اتوبوسی از تهران به مرز مهران برای انتقال زائران حرکت کرد باید مسافران هزینه رفت و برگشت را پرداخت کنند تا ناوگان اتوبوسرانی کمتر متحمل هزینه ها شود.

از سال گذشته قرار شد ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جبران کمبود ناوگان حمل و نقل جاده ای وارد کشور شود اما تنها ۵۰۰ دستگاه وارد کشور شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به این پرسش که به هر حال برای اینکه هم مسافران ضرر نکنند و هم مالکان اتوبوس باید راهکاری اندیشیده شود؟ گفت: کمبود اتوبوس سال های سال است که ناوگان اتوبوسرانی را دچار چالش اساسی کرده است. از سال گذشته قرار شد ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جبران کمبود ناوگان حمل و نقل جاده ای وارد کشور شود اما تنها ۵۰۰ دستگاه وارد کشور شد.

وی افزود: بهای بلیت باید به گونه ای باشد که برای اتوبوس ها نیز صرفه اقتصادی داشته باشد. برای برگشت هم باید ظرفیت خالی از کل شهرهای کشور وارد مرزها شود و یک سر خالی معمولا اتفاق می افتد.

امانی ادامه داد: دو هزار و ۴٠٠ میلیون تومان اعتبار برای انجام اقدامات مرتبط با انجام سفرهای اربعین در نظر گرفته شده که بخشی از آن در ساماندهی مسیر ایلام به مهران صرف شد. در حالی که در دو سال گذشته ترافیک این مسیر به ٣٢ ساعت می‌رسید و آب‌رسانی به مردم در این ساعات با بالگرد انجام شد اما با اقداماتی که انجام شد سال گذشته این ترافیک به کمتر از ٢ ساعت رسیده است.

امسال از ظرفیت اسنپ و تپسی برای انجام سفرهای اربعین استفاده خواهد شد

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای جبران کاهش تعداد اتوبوس ها امسال برنامه ای در دست اقدام است؟ گفت: امسال از ظرفیت اسنپ و تپسی برای انجام سفرهای اربعین استفاده خواهد شد و قطعا این اقدام می تواند تا حدود زیادی به انتقال زائران کمک خواهد کرد.

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین با طعم گرانی| پتروشیمی ها به کمک می آیند

اما داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه از امروز پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین آغاز می شود و از میزان افزایش آن خبری ندارم می گوید: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ اتوبوس فعال در کشور داریم که پاسخگوی نیاز تردد زائران و تردد در سایر مناطق کشور نیست.

باقرجوان: از دستگاه‌های اجرایی، معادن،‌ پتروشیمی‌ها خواهش می‌کنیم در ایام اربعین ناوگان خود را آزاد کرده و آنها را در اختیار جابجایی زائران قرار دهند

او اعتقاد دارد که از دستگاه‌های اجرایی، معادن،‌ پتروشیمی‌ها خواهش می‌کنیم در ایام اربعین ناوگان خود را آزاد کرده و آنها را در اختیار جابجایی زائران قرار دهند.

باقرجوان می گوید: هرگونه عدم همکاری از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که اتوبوس با پلاک عمومی در اختیار دارند باعث بروز مشکل برای خدمات‌رسانی به مردم خواهد شد.

به نظر می رسد که ارتقا زیرساخت‌های سفرهای جاده‌ای اربعین که از پارسال آغاز شده و تا اول صفر یعنی ۱۱ مردادماه به پایان می‌رسد امسال می تواند تا حدودی مشکلات این سفر زیارتی و میلیونی را کاهش دهد. قطعا با ورود اپلیکیشن ها و اتوبوس های سایر ارگان ها میزان انتظار و ازدحام زائران در مسیرهای اعلام شده در مرزها را کاهش دهد.

کد خبر: ۲۹۶٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha