۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
ایران مسئول کارگروه تهیه راهنمای کنترل و بازرسی کشتی‌ها شد

ایران مسئول کارگروه تهیه راهنمای کنترل و بازرسی کشتی‌ها شد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر گفت: در بیست و هفتمین اجلاس سالیانه کشورهای عضو یادداشت تفاهم منطقه ای اقیانوس هند در تانزانیا، ایران به عنوان مسئول کارگروه تهیه راهنمای کنترل کشتی ها تعیین شد.

به گزارش بازار از سازمان بنادر و دریانوردی، «اله مراد عفیفی پور» افزود: کمیته ایمنی دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO/MSC) در تاریخ دهم نوامبر ۲۰۲۲، آیین نامه بین المللی ایمنی شناورهای حامل کارکنان صنعتی (موسوم به IP Code) را به تصویب رساند تا چارچوبی مشخص برای اطمینان از حمل و نقل دریایی ایمن کارکنان شاغل در تاسیسات فراساحل فراهم شود.

وی گفت: در اجلاس اخیر کشورهای عضو IOMOU، اهمیت آیین نامه موصوف مورد توجه قرار گرفته و به تبع آن مقرر شده تا با محوریت جمهوری اسلامی ایران و همکاری دبیرخانه IOMOU و کشورهای استرالیا، موریس و موزامبیک، راهنمای بازرسی از شناورهای حمل کارکنان صنایع فراساحل تهیه و در اختیار افسران کنترل و بازرسی کشتی‌ها (PSC) در کشورهای منطقه اقیانوس هند قرار گیرد.

ایران با برخورداری از تاسیسات عظیم نفت و گاز در آب‌های فراساحل منطقه خلیج فارس، دارای تعداد قابل توجهی از مهندسان و کارگران فنی و متخصص در حوزه صنایع فراساحل است که موضوع تردد ایمن آنها توسط شناورهای خدماتی و پشتیبانی همواره از دغدغه‌های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

کد خبر: ۳۰۸٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha