۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
تحلیل دلار نیوزیلند
NZD/USD؛

تحلیل دلار نیوزیلند

جفت ارز NZD/USD در سطح ۰٫۶۰۷۰ دلار حمایت شد و به سمت بالا بازگشت تا روند صعودی را احیا کند، انتظار می‌رود افزایش بیشتری رخ دهد و اولین هدف این روند صعودی سطح ۰٫۶۱۴۰ دلار است.

سمیه شوریابی؛ بازار: تورم آمریکا در سپتامبر فراتر از انتظارات بود، به طوری که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) به صورت سالانه ۲.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که ماه قبل این رقم ۲.۵ درصد بود.

همچنین، شاخص خالص قیمت مصرف‌کننده که رشد قیمت‌های غذا و انرژی را مستثنا می‌کند، ۳.۳ درصد در سپتامبر افزایش یافت که بالاتر از پیش‌بینی ۳.۲ درصد بود. این گزارش تورمی قوی‌تر از انتظار ممکن است و باعث تقویت دلار آمریکا شده و رشد جفت ارز NZD/USD را محدود کرده است.

اما خبر جالب این است که این افزایش جزئی در رشد قیمت‌های سپتامبر احتمالاً مانع از کاهش نرخ بهره بیشتر فدرال رزرو در سال جاری نخواهد شد، اما احتمال کاهش ۰٫۵۰ واحد درصد پس از گزارش قوی اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در هفته گذشته از بین رفته است. طبق ابزار FedWatch، بازارها اکنون حدود ۸۳.۳ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نوامبر را پیش‌بینی می‌کنند.

رئیس فدرال رزرو نیویورک، جان ویلیامز، اظهار داشت که انتظار دارد کاهش‌های بیشتری در نرخ بهره در پیش رو باشد، زیرا فشارهای تورمی همچنان در حال کاهش است و اقتصاد پایدار مانده است، همچنین رئیس فدرال رزرو شیکاگو، آستن گولسبی، بیان کرد که در سال آینده نرخ بهره در چند نوبت کاهش خواهد یافت، از نظر او تورم به هدف ۲ درصد فدرال رزرو نزدیک شده است.

با این حال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، به احتمال توقف کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر در صورت عدم تطابق داده‌های اقتصادی با اهداف فدرال رزرو اشاره کرده است.

از طرفی، در نیوزلند، موضع داوویش (سیاست کاهش نرخ بهره) بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) ممکن است در کوتاه‌مدت مانع افزایش ارزش جفت ارز NZD/USD شود. بازارها روی کاهش شدیدتر نرخ بهره در ماه نوامبر شرط‌بندی کرده‌اند و سوآپ‌ها حاکی از آن هستند که نرخ بهره ۰٫۴۵ واحد درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

با این حال، توسعه مثبت پیرامون اقتصاد چین می‌تواند به عنوان یک عامل حمایتی برای دلار نیوزلند عمل کند، زیرا چین یک شریک تجاری بزرگ برای نیوزلند است و بهبود اوضاع اقتصادی چین تأثیر مثبتی بر اقتصاد نیوزیلند خواهد گذاشت.

پیش بینی دلار نیوزیلند

جفت ارز NZD/USD در سطح ۰٫۶۰۷۰ دلار حمایت شد و به سمت بالا بازگشت تا روند صعودی را احیا کند، اکنون انتظار می‌رود افزایش بیشتری رخ دهد و اولین هدف این روند صعودی سطح ۰٫۶۱۴۰ دلار است، توجه داشته باشید که عبور از این سطح می‌تواند راه را برای دستیابی به اهداف بالاتر تا سطح ۰٫۶۲۲۸ دلار باز کند، تا وقتی که قیمت بالای ۰٫۶۰۷۰ باقی مانده، روند متمایل به صعودی خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۷٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha