۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
بهشت آبزی‌پروری ایران درگیر چالش‌های فراوان
معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

بهشت آبزی‌پروری ایران درگیر چالش‌های فراوان

زاهدان- غلامی، معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بهشت آبزی‌پروری ایران درگیر چالش‌هایی جدی می باشد که یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد رفع چالش‌های این بخش است.

جواد غلامی در گفتگو با بازار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان بهشت آبزی‌پروری ایران درگیر چالش‌هایی جدی می باشد که یکی از موارد مهمی که باید در حوزه شیلات استان به آن توجه کرد رفع چالش‌های این بخش است.

وی افزود: مشکلات بخش صدور و تمدید مجوزها، سخت بودن فرآیند دریافت تسهیلات، دستورالعمل‌های سخت نظام دامپزشکی و سایر مسائل منطقه‌ای مهم ترین معضلات این بخش می‌باشد.

وی با طرح انباشت بدهی‌های بانکی و عدم وجود نقدینگی در نزد بهره‌برداران از این صنعت، تاکید کرد: مجتمع‌های میگو (شهید صنعتی گواتر) به دلیل مشکلات مالی ناشی کاهش قیمت جهانی میگو، بروز بیماری‌های خاص، طوفان‌های مخرب و تخریب زیرساخت‌ها و نوسانات نرخ ارز باعث شده تا بخش زیادی از مزارع پرورش میگو غیرفعال شود.

غلامی تصریح کرد: نبود تجهیزات سازه قفس و شناور پشتیبان نیازمند زیرساخت‌هایی است که در سیستان و بلوچستان وجود ندارد و همین مسئله هزینه راه‌اندازی را افزایش می‌دهد.

وی گفت: همچنین عدم آگاهی کافی نزد سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های پرورش ماهیان دریایی در قفس با توجه‌ به شرایط منطقه از مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید و بازار فروش آبزیان است.

وی بیان کرد: عدم وجود اعتبار لازم برای مطالعه تکمیلی و جامع اراضی شناسایی شده جدید مستعد آبزی‌پروری، عدم وجود منابع و تسهیلات ارزان‌قیمت برای متقاضیان جدید، نبود مراکز و کارخانه‌های تأمین نهاده‌های تولید در استان تعارضات اراضی شناسایی شده با طرح‌های سایر ارگان‌های دولتی و امنیتی، ازجمله تعارضات موجود در دشت بریس که اراضی واگذار شده به سازمان فضایی با اراضی مستعد آبزی‌پروری در این دشت در تعارض است. نبود مراکز و کارخانه‌های تأمین نهاده‌های تولید از جمله خوراک آبزیان در استان از دیگر دغدغه‌های حوزه آبزی‌پروری است.

کد خبر: ۳۰۳٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha