۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
اعتبار راه های استان کردستان به بیش از چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال رسید
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

اعتبار راه های استان کردستان به بیش از چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال رسید

سنندج – الیاسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در سال جاری و از محل بودجه اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال برای توسعه راه های این استان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، جهانگیر الیاسی اظهار کرد: در سال گذشته، توسعه راه های کردستان حدود دو هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که امسال با پیگیری های لازم این میزان به چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح های در دست اجرای این استان هزینه می ‌شود، افزود: عمده طرح ‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان، بیجار- دیواندره - سقز- بانه و بانه - سوته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدر شمال - جنوب در کردستان، گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون صد و ۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

الیاسی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۱۲۰ هزارمیلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم، انتظار می رود در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران به عنوان مزایای این طرح بزرگ راهسازی است.

کد خبر: ۳۰۲٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha