۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
شیوه پرداخت مطالبات به ضرر کشاورز تمام شد| دولت کام گندمکاران را تلخ کرد
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

شیوه پرداخت مطالبات به ضرر کشاورز تمام شد| دولت کام گندمکاران را تلخ کرد

گرگان ، هاشمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: پرداخت های مقطعی مطالبات کشاورزان سبب شد کام تلخ شود و شیرینی محصول خوبی که امسال برداشت کرده اند را نچشند.

هامان هاشمی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته گلستان در تولید گندم عملکرد خوبی داشت و چند عامل نیز در این مهم دخیل بوده که اولین آن بارش و نزولات آسمانی است و این باعث شد شرایط اقلیمی خوبی برای کشت به وجود بیاید. سطح اراضی که انتظار تولید بالا از آنها نمی رفت هم با این بارندگی ها تناژ خوبی داشتند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: دومین عامل موثر مدیریت حفظ نباتات استان در تامین قارچ کش، کارشناسان بخش کشاورزی و مدیران شهرستان بود که نقش آفرینی به موقعی در کنترل آفات داشتند، چرا که در هر سالی که بارندگی ها افزایش داشته به همان نسبت شرایط برای بیماری و آفت نیز مهیا می شود.

هاشمی ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی با حضور یک مدیر کارآمد توانست علی رغم همه مشکلاتی که در بحث تامین کود وجود داشت، ظرفیت استان را افزایش دهد که مجموعه این عملکرد و در کنار آن زحمات کشاورزان سبب شده که عملکرد خوبی داشته باشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه متاسفانه این عملکرد خوب با چند اتفاق مواجه شد که کام کشاورزان را تلخ کرد، افزود: وزیر سابق بدون هیچ عدله و توضیح کارشناسی قیمتی که شورای قیمت گذاری مصوب کرده بود را دو هزار تومان کاهش داد.

وی با بیان اینکه این کاهش قیمت بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان گلستانی ضرر وارد کرد، گفت: همچنین با توجه به مشکلاتی که این قشر دارند بی نظمی در پرداخت هم سبب شد نتوانند این مبالغ را در جای درستی سرمایه گذاری کنند.

هاشمی متذکر شد: نحوه پرداخت باعث شد کشاورزان نتوانند برنامه منسجمی داشته باشند و متاسفانه حتی با همین روش پرداخت مقطعی هم هنوز برخی از مطالبات باقی مانده و پرداخت نشده است.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha