۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
برق مشترکان پر مصرف قطع می‌شود
مدیرعامل توانیر:

برق مشترکان پر مصرف قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مشترکان با مصرف بیش از ۲.۵ برابر الگو، در صورت عدم مدیریت مصرف با قطع برق روبرو خواهند شد.

به گزارش بازار، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگوی افزود: روز دوشنبه گذشته (پنجم شهریور) تقاضای مصرف ۷۷ هزار و ۳۲۲ مگاواتی ثبت شد که نسبت به‌روز مشابه سال قبل ۱۰ هزار مگاوات بیشتر بود.

وی ادامه‌داد: همچنین حدود ۱۵ درصد رشد مصرف اتفاق افتاده که این عدد واقعاً عدد بزرگی است و اگرچه همه نیروگاه‌ها با حداکثر توان تولید در مدار قرار دارند و تولید برق می‌کنند، اما پاسخگوی این نیاز مصرف نیستند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان‌کرد: لازم است مشترکان به‌ویژه پر مصرف‌ها کاهش مصرف را در دستور کار قرار دهند، در غیر این صورت نسبت به قطع برق مشترکان با مصرف بیش از ۲.۵ برابر تا چهار برابر الگو اقدام خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: همین‌جا از مشترکان پر مصرف خواهش می‌کنم امروز و تا آخر هفته نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و امید داریم در هفته آینده با کاهش دمای هوا مصرف برق کاهش یابد.

وی ادامه داد: این میزان مصارف شهریورماه قابل‌انتظار برای صنعت برق نبوده و فشار زیادی روی شبکه هست و همکاران تلاش می‌کنند برق به‌صورت پایدار تأمین شود.

مدیرعامل توانیر افزود: این میزان ناترازی شدید امکان پاسخگویی ندارد، مگر آنکه مشارکت مردم و مشارکت مشترکان بزرگ و عمده به‌خصوص مشترکان صنعتی که همکاری خیلی خوبی با صنعت برق داشتند و امید است این همکاری‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم برق پایدار را تأمین کنیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان‌کرد: در صورتی که دست‌کم ۱۰ درصد تا حدود ۲۰ درصد کاهش مصرف از سوی مردم در دستور کار قرار گیرد، برق مطمئن تامین خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha