۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
بورس بدون منطق پیش می‌رود
بورس در یک نگاه؛

بورس بدون منطق پیش می‌رود

بازار سرمایه کاملاً از تعادل خارج شده و هیچ منطق خاصی بر آن حاکم نیست.

سمیه شوریابی؛ بازار: آخرین روز کاری هفته با رشد حدود ۸۲۴۶ واحدی شاخص کل به اتمام رسید و در نهایت این نماگر در ارتفاع دو میلیون و ۷۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در بازار امروز در نهایت ارزش معاملات خرد ۲۴۶۶ میلیارد تومان ثبت شد و از سوی حقیقی ها بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان پول وارد بازار شد.

هنوز گزارش فروش «خودرو»، «خساپا» و «خزامیا» نرسیده است، اما گزارش «خاور» و «خپارس» نسبتاً خوب بود. البته «خاور» متعادل و نرمال پیش رفته و باید دید در بهای تمام‌ شده چه می‌کند، در هر صورت «خپارس» و «خاور» با این افت قیمت مورد توجه هستند باید گفت «خپارس» در دو ماهه اخیر از کل سه ماهه اول جلوتر رفت. با دید میان‌مدت و حتی با دید نوسان، در این قیمت‌ها و با این ارزش بازار که از فروش پنج ماهه کمتر شده، جذاب است. از نظر نموداری «خودرو» و «خپارس» را نیز جالب می‌بینیم.

شاخص_‌هم‌وزن

این شاخص مهم بازار اخیراً به دلیل غفلت و تعلل تصمیم‌گیران، حمایت مؤثری را از دست داده است که‌ اکنون این حمایت به سطح مقاومت مؤثر تبدیل شده و یک چالش جدی برای بازار محسوب می‌گردد.

در چنین شرایطی شاهد هستیم که تعداد زیادی از نمادهای متعلق به سهامداران خرد بازار همچنان در صفوف فروش قفل هستند و تعداد محدودی از نمادهای دیگر با همین دامنه نوسان مضحک یک یا دو درصدی ۲۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند! اینجاست که شما می‌بینید بازار سرمایه کاملاً از تعادل خارج شده و هیچ منطق خاصی بر آن حاکم نیست، مشخص هم نیست در حال حاضر در این بازار چه‌ کسانی‌ معامله می‌کنند، احتمالاً معامله‌گران فرضی در حال داد و ستد مقداری سهام با یکدیگر هستند! زیرا فعالان بازار عموماً فعالیتی در آن‌ ندارند و همگی به بازارهای دیگر فراری داده شده‌اند که این هم یکی دیگر از دستاوردهای مهم مسئولین خدوم‌ اخیر محسوب می‌شود! اما در ادامه شاهد چگونگی عملکرد بازار در سطوح کلیدی خود خواهیم بود که بدون شک با وضعیت دامنه نوسان دستکاری‌ شده و مسئولین غفلت‌زده موفقیتی حاصل نمی‌شود مگر آنکه تغییرات جدیدی از راه برسد که راهگشا باشد.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha