۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
شکست رکورد سود ناخالص ۱۵ ساله گروه سایپا| تحقق سود عملیاتی در گروه سایپا بعد از ۷ سال
طی سه ماه اول سال جاری ثبت شد؛

شکست رکورد سود ناخالص ۱۵ ساله گروه سایپا| تحقق سود عملیاتی در گروه سایپا بعد از ۷ سال

گروه خودروسازی سایپا طی سه ماه اول سال جاری، ‌در سود عملیاتی و سود ناخالص به ترتیب رکورد ۱۵ و ۷ ساله خود را شکست، همچنین از زیان عملیاتی خود به میزان  ۱۱۷۲ میلیارد تومانی کاست.  

بازار؛ گروه خودرو: براساس آمار منتشره عملکرد گروه خودروسازی سایپا طی سه ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که این شرکت با کنترل قیمت تمام شده محصولات علیرغم عدم افزایش نرخ محصولات تولیدی، رکورد سود ناخالص که بیانگر عملکرد مدیریتی در حوزه عملیاتی است را شکست؛ نارنجی پوشان جاده مخصوص موفق به تحقق ۲.۷۸۸ میلیارد تومان سود ناخالص شدند. به بیانی بهتر تحقق این سود شکست رکورد ۱۵ ساله اخیر برای گروه خودروسازی سایپا به حساب می آید.

بررسی های بازار بیانگر آن است که گروه خودروسازی سایپا طی سه ماهه نخست سال جاری سود ناخالص ۱۰۱۶ میلیارد تومانی را ثبت کردند. این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته خبر از رشد ۲ هزار میلیارد تومانی برای نارنجی پوشان جاده مخصوص دارد.

نارنجی پوشان جاده مخصوص برای نخستین بار طی ۷ سال اخیر سود عملیاتی ۳۲۸ میلیاردتومانی را ثبت کردند

تخت گاز گروه خودروسازی سایپا در سود عملیاتی

نارنجی پوشان جاده مخصوص برای نخستین بار طی ۷ سال اخیر سود عملیاتی ۳۲۸ میلیاردتومانی را ثبت کردند. این وضعیت مالی بیانگر آن است که روند تولید در گروه خودروسازی سایپا در قیاس با سال های گذشته مسیر خوبی را دنبال می کند.

در این میان باید اشاره داشت که زیان عملیاتی نارنجی پوشان جاده مخصوص در بهار سال جاری به علت قیمت گذاری دستوری ۱۸۲ میلیارد تومان است. از همین رو زیان مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومانی داشته است. با در نظر داشتن روند مثبتی که در حوزه مذکور شاهد هستیم، این احتمال وجود دارد که بعد از سال‌ها شرکت سایپا به سود عملیاتی برسد.

بهبود شاخص ‌های بورسی در سود عملیاتی و سود ناخالص داخلی توسط گروه خودروسازی سایپا بیانگر آن است که جواد توسلی مهر مدیرعامل نارنجی پوشان جاده مخصوص طی حدود ۶ ماه از سکان داری دومین گروه خودروسازی بزرگ کشور توانسته این مجموعه صنعتی و تولیدی که با مشکلات فراوان روبرو بود را احیا کند

کارنامه مثبت توسلی مهر در نارنجی پوشان جاده مخصوص

بهبود شاخص ‌های بورسی در سود عملیاتی و سود ناخالص داخلی توسط گروه خودروسازی سایپا بیانگر آن است که جواد توسلی مهر مدیرعامل نارنجی پوشان جاده مخصوص طی حدود ۶ ماه از سکان داری دومین گروه خودروسازی بزرگ کشور توانسته این مجموعه صنعتی و تولیدی که با مشکلات فراوان روبرو بود را احیا و مانند گذشته کارنامه کاری موفقی داشته باشد.

گفتنی است که موفقیت های گروه خودروسازی سایپا طی سه ماهه نخست سال جاری، در شرایطی به دست آمده که این خودروساز قیمت هیچ یک از محصولات خود را تغییر نداده است. این درحالی است که نارنجی پوشان جاده مخصوص در فصل بهار موفق به دریافت ارز نشدند، از سوی در اسفندماه سال گذشته وضعیت مالی گروه خودروسازی سایپا شرایط بدی را تجربه می کرد؛ در همین زمان تغییر مدیرعامل انجام شد. گروه خودروسازی سایپا در آن برهه زمانی با بدهی ۱۲۱ هزار میلیارد تومانی (تلفیق ۱۸۷ هزار میلیاردتومان بدهی)، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و همچنین ۲۵۰ هزار دستگاه تعهدات قبلی مواجه بود.

از همین رو به نظر می رسد که با نظم بخشی به تولید، کنترل قیمت تمام شده قطعات و رشد تولید روزانه محصولات، ‌ گروه خودروسازی سایپا از بحران فاصله گرفته است.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha