۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
توقع کیفیت مزدا ژاپنی از محصولات آفتاب خودرو نداشته باشید| مزدا با طعم چینی
بازار گزارش می دهد؛

توقع کیفیت مزدا ژاپنی از محصولات آفتاب خودرو نداشته باشید| مزدا با طعم چینی

باتوجه به واردات خودروهای مزدا توسط شرکت آفتاب خودرو به مشتریان این برند باید یادآور شد که این محصولات مونتاژ چین بوده و از نظر کیفی، دوام و عملکرد با خودرو تولید ژاپن بسیار متفاوت است.

امید محمدی؛ بازار: برند خوشنام مزدا با سه خودرو CX۳۰، CX۵۰ و مزدا۳ توسط شرکت آفتاب خودرو به کشور بازگشته است. اما بازگشت مزدا این بار متفاوت تر از حضور این برند طی سالیان گذشته در کشور است. مزدا این بار با ژن چینی به بازار کشور برگشته است، مدیران شرکت آفتاب خودرو خبر از واردات این برند خوشنام ژاپنی البته مونتاژ شده در شرکت چانگان را اعلام کردند. یکی از شرکای تجاری مزدا در کشور چین، شرکت چانگان است که برنامه های تولید خودروهای برقی را نیز با این شرکت چینی آغاز کرده است. در ادامه به بررسی تفاوت کیفی خودروهای مونتاژ مزدا در چین نسبت به ژاپن خواهیم پرداخت:

باتوجه به سیاست کاهش هزینه تولید در چین توسط شرکت های خودروساز اروپایی یا ژاپنی از قطعات با کیفیت پایین تری استفاده می کنند؛ لذا عمر مفید و عملکرد خودروها برند مزدا در این شرایط کاهش خواهد یافت

مزدا با طعم چینی

مزدا یا هر برند خودروساز ژاپنی که محصولات خود را در کشور چین به کمک شرکای تجاری مونتاژ می کنند، سه تفاوت کلی با محصولات ساخته شده این برندها در سایت های دیگر تولید در سراسر جهان دارد؛ نخست اینکه کیفیت مونتاژ خودروهای مزدا در چین به علت ناهماهنگی در قطعات و رنگ بدنه با سایر محصولات ساخت این برند در سراسر دنیا متفاوت است. دوم اینکه، باتوجه به سیاست کاهش هزینه تولید در چین توسط شرکت های خودروساز اروپایی یا ژاپنی از قطعات با کیفیت پایین تری استفاده می کنند؛ لذا عمر مفید و عملکرد خودروها برند مزدا در این شرایط کاهش خواهد یافت. براساس گزارش منابع چینی بسته به نوع خودروهای مزدا، ۷۰ تا ۹۰ درصد قطعات این برند ژاپنی جهت مونتاژ محصولاتش در چین توسط قطعه سازان چینی طراحی و تولید می شود.

نکته آخر اینکه؛ کالیبراسیون خودروهای مزدا که در چین مونتاژ شده به دلیل تفاوت شرایط جوی و جاده ای متفاوت از کیفیت خودروهای تولید این برند در ژاپن است. بنابراین متقاضیان خودروهای مزدا در سری جدید واردات نباید انتظار کیفیت ژاپنی از محصولات مذکور را داشته باشند.

توقع کیفیت مزدا ژاپنی از محصولات آفتاب خودرو نداشته باشید| مزدا با طعم چینی

برخی از مشتریان محصولات مزدا در چین مدعی هستند که این خودرو در سیستم تعلیق، پیشرانه و تجهیزات الکترونیکی مشکلات فنی عدیده ای دارد

چالش های فنی مزدا در چین

برخی از مشتریان محصولات مزدا در چین مدعی هستند که این خودرو در سیستم تعلیق، پیشرانه و تجهیزات الکترونیکی مشکلات فنی عدیده ای دارد. معمولا ضعف های کیفی در تجهیزات رفاهی کابین، سنسورها و سیستم های ایمنی بیشتر دیده می شود.

باتوجه به اینکه خودروهای مزدا مونتاژ چین متناسب با ذائقه مشتریان این کشور تولید شده است، طراحی و کیفیت محصولات این برند با سایر محصولات تولیدی مزدا متفاوت است.

با چشم پوشی از شبکه خدمات پس از فروش شرکت «آفتاب خودرو» جهت پشتیبانی از محصولات مزدا در ایران، باید یادآور شد که قطعات خودروهای مزدا که در چین مونتاژ می شوند، طراحی و تولید قطعه سازان این کشور است. بنابراین دسترسی به قطعات مصرفی و لوازم یدکی ضعیف است

خدمات پس از فروش معضل جدید مزدا در ایران

با چشم پوشی از شبکه خدمات پس از فروش شرکت «آفتاب خودرو» جهت پشتیبانی از محصولات مزدا در ایران، باید این نکته را به مشتریان این برند خوشنام ژاپنی در کشور یادآور شد که قطعات خودروهای مزدا که در چین مونتاژ می شوند، طراحی و تولید قطعه سازان این کشور است. بنابراین دسترسی به قطعات مصرفی و لوازم یدکی ضعیف است؛ از همین رو اگر محصولات مزدا در کشور نیازمند تعمیر باشند، تهیه قطعات این برند از چین با زمان زیادی مواجه خواهد شد.

توقع کیفیت مزدا ژاپنی از محصولات آفتاب خودرو نداشته باشید| مزدا با طعم چینی

ضعف فرآیند تولید در چین

سیاست تولید اقتصادی در چین خودروسازان ژاپنی و اروپایی را مجبور به استفاده از مواداولیه متفاوت جهت تولید قطعات خودرو کرده است. کاهش کیفیت مواداولیه می تواند عمرمفید و عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی تولید خودرو در ژاپن با فرهنگ و برنامه ریزی خاصی انجام می شود که محصول نهایی بیشترین کیفیت را در راستای جلب توجه مشتریان داشته باشد. اما این فرآیند در کشور چین کاملا متفاوت است، کاهش هزینه ها سبب افت کیفیت خودروهای ساخت یا مونتاژ چین شده است.

چرا واردات خودرو از چین انجام می شود؟

باتوجه به تحریم های ظالمانه علیه کشور و کمبود خودرو به دلایل عدیده در بازارهای جهانی، شرکت های واردکننده مجبور به همکاری با خودروسازان چینی جهت واردات برندهای مختلف هستند. از سوی برخی از قطعه سازان معتقدند؛ «پول نفت به وسیله واردات خودرو به شکل سی بی یو یا سی کی دی از چین به کشور باز می گردد.» بنابراین اگر برندهای ژاپنی با کیفیت بالا در سری جدید واردات به بازار کشور عرضه نشوند، علت چالش های عدیده در فرآیند تامین خودرو است. شاید بهتر باشد که شرکت های واردکننده جهت تامین و عرضه خودرو از سازندگان چینی درخواست رعایت کیفیت و استانداردهای بین المللی را داشته باشند تا برندهای خوشنام مانند «مزاد» یا حتی «تویوتا» در کشور دچار حاشیه نشوند.

در پایان باید ذکر کرد که مشتریان خودروهای ژاپنی به ویژه مزدا نسبت به انتخاب محصول نهایت دقت را باید داشته و در زمان استفاده توقع کیفیت بالا از این محصولات را نباید داشته باشند. همچنین یادآور می شویم که این رسانه آماده دریافت نظر شرکت «آفتاب خودرو» در خصوص کیفیت محصولات وارداتی اش است.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha