۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
دلایل صف فروش سنگین دکوثر
سهامداران داروسازی کوثر چرا نگران شدند؟

دلایل صف فروش سنگین دکوثر

طبق رأی دادگاه داروسازی کوثر متعهد به انتقال ۸۶۸ میلیون سهام به داروسازی عبید شده‌است. همین اتفاق منجر به صف فروش سنگین در این نماد شده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت داروسازی کوثر با عملکرد دکوثر در محدوده ارزنده بازار به صف خرید سنگین نشده است. این نماد در سه ماهه گذشته حدود ۱۵ درصد بازدهی منفی داشته و با وجود ارزنده بودن سهامداران در حال خروج از این نماد هستند. در این گزارش به دلایل خروج سهامداران این شرکت پرداخته می‌شود.

شرکت داروسازی عبیدی اقدام به خرید بخشی از سهام داروسازی کوثر کرده است. داروسازی عبید به دلیل عدم انجام تعهدات داروسازی کوثر اقدام به طرح دعوی علیه شرکت مذکور و سهامدار عمده اش داروسازی امین کرده است. رای بدوی به نفع شرکت عبید صادر شده‌است اما با اعتراض داروسازی کوثر همراه شد و پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع گردید.

حال طبق اطلاعیه جدید داروسازی عبیدی، داروسازی کوثر و سهامدار آن داروسازی امین براساس رای تجدید نظر محکوم گردیده و داروسازی کوثر متعهد به انتقال ۸۶۸ میلیون سهم شده‌است. همچنین داروسازی امین متعهد به انتقال تعداد ۵۴۸ میلیون سهم در حق شرکت عبید شده است.

عملکرد دکوثر در سه ماهه امسال به ازای هر سهم حدود ۲۴ تومان به ازای هر سهم سود ساخته شده‌است. در حالی که سه ماهه سال گذشته به ازای هر سهم حدود ۴۱ تومان سود ساخته بود. روند کنونی حکایت از کاهش ۶۰ درصدی در سودآوری و عملکرد دکوثر در سال جاری بوده است. اگر این روند ادامه داشته باشد شرکت در پایان سال افت قابل توجهی خواهد داشت.

البته عملکرد دکوثر در روی تابلوی معاملات در سال گذشته بسیار مثبت بود. به طوری که قیمت سهام شرکت ۲۵۰ تومان سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۴۵۰ تومان در بهار ۱۴۰۲ رسید. این روند صعودی ادامه پیدا کرد اما پس از اتفاقات اینچنینی رخ داد. این موضوع نگرانی‌های را در سهامداران به وجود آورد که عملکرد شرکت شفاف نیست. تاجایی که احتمال دارد اتفاقات مشابه تکرار شود و درآمد حاصل از سود شرکت برای عملکرد دکوثر به شکل غیرشفاف هزینه شود. بنابراین سهامداران در حال خروج از نماد هستند به خصوص که زیان آنها از سال ۹۹ نیز جبران شده بود.

کد خبر: ۳۰۱٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha