۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
ریل ایران برای حمل کالا به روسیه از توجیه بالایی برخوردار است
رییس هیات مدیره شرکت بهینه ترابر آژور:

ریل ایران برای حمل کالا به روسیه از توجیه بالایی برخوردار است

گرگان- رییس هیات مدیره شرکت بهینه ترابر آژور با بیان اینکه ریل ایران برای حمل کالا به روسیه از توجیه بالایی برخوردار است، یادآور شد: صنعت ریلی در کشور ما سابقه خوبی دارد و توجیه پذیر است.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی اقدم ظهر چهارشنبه در ششمین جلسه کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: مرز اینچه برون اساسا نسبت به تمام مرزهای کشور از ویژگی های خاصی برخوردار است و در حوزه کوریدور شمال به جنوب و صادرات و واردات به قزاقستان اولویت های جغرافیایی خاصی دارد، همچنین علی رغم وجود صنعت دریایی که در آستاراخان و امیرآباد، توجیه اقتصادی ریلی بالاتر از همه موضوعات خود را نشان داده است.

رییس هیات مدیره شرکت بهینه ترابر آژور افزود: در عملیات حمل و نقل موضوع بارگیری در مبدا و تخلیه بار در مقصد یک ویژگی مهم به شمار می رود و بسیار اهمیت دارد زیرا جابه جایی های فیزیکی متعدد در انتقال بار از کیفیت کالا می کاهد لذا ریل و صنعت ریلی یک صنعت ویژه محسوب می شود.

اقدم خاطرنشان کرد: در محورهای مختلف کوریدور شمال به جنوب و مباحث مختلف بازارهای صادراتی و ترانزیت قزاقستان به پاکستان و افغانستان عملا این ریل است که توجیه اقتصادی دارد.

وی با اشاره به پتانسیل های اینچه برون در محور کوریدور شمال به جنوب افزود: صادرات محصولات آبزیان به روسیه و چین، قابلیت هاب شدن منطقه برای واردات و ترانزیت غلات در منطقه، واردات نهاده های دامی، واردات و صادرات به کشور چین به صورت قطار کانتینری و صادرات محصولات کشاورزی و آبزیان به روسیه و چین از جمله این ظرفیت ها است.

رئیس هیات مدیره بیان کرد: صنعت ریلی در کشور ما سابقه خوبی دارد و توجیه پذیر است و علی رغم ارزان بودن سوخت باز هم این صنعت توجیه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه ریل ایران برای حمل کالا به روسیه از توجیه بالایی برخوردار است، یادآور شد: صنعت ریلی این پتانسیل را دارد که اگر سرمایه گذاری لازم در آن انجام شود، برای حمل و نقل و ترانزیت بسیار ارزان، از سرعت عمل و امنیت بالایی برخوردار است.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha