۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
بدهی ۳ همتی ماهان و ایران ایر| فرودگاه سازی تعطیل| شرکت فرودگاه ها آش دهن سوزی نیست
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بدهی ۳ همتی ماهان و ایران ایر| فرودگاه سازی تعطیل| شرکت فرودگاه ها آش دهن سوزی نیست

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه موافق افزایش و فرودگاه سازی نیستیم گفت: بدهی ایرلاین های ماهان و ایران ایر به شرکت فرودگاه ها حدود ۳ همت است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رضا نخجوانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قطعا افراد و مدیرانی که در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در دولت چهاردهم فعالیت خواهند کرد به دلیل سیستم خوب پیاده شده بدون وقفه و بدون مشکل کار را ادامه خواهند داد گفت: البته باید متذکر شوم که چه ما باشیم و چه نباشیم فعالیت شرکت فرودگاه ها به خوبی پیش خواهد رفت. هر چند معتقد هستم که شرکت فرودگاه ها آش دهن سوزی نیست.

رضا نخجوانی با اشاره به اینکه از ۱۷ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه های کشور پروازهای اربعین در حال انجام است گفت: ۲ شرکت خارجی نیز وظیفه پروازهای اربعین را بر عهده دارند.

او ادامه داد: فرودگاه های غربی کشور مثل فرودگاه ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز نقش خوبی برای انتقال مسافران اربعین دارند.

او به نشست ۳ جانبه با مسقط و کراچی خبر داد و گفت: پیش از این، نشست دوجانبه با مسقط در خصوص دریای عمان برگزار شده و نشست سه جانبه تهران-مسقط-کراچی نیز در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پروازهای سه کشور برگزار می شود. شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط این ۳ کشور کنترل هوایی می‌شود.

وی افزود: همچنین جلساتی با مرکز کنترل بغداد در حال برگزاری داریم تا در تنظیم جریان ترافیک هوایی اربعین به مقصد فرودگاه های عراق به آنها کمک کنیم.

فرودگاه نجف جزو گران ترین فرودگاه های دنیا است و برای یک ویلچر باید ۳۰ دلار هزینه کنید

نخجوانی با بیان اینکه فرودگاه نجف جزو گران ترین فرودگاه های دنیا است و برای یک ویلچر باید ۳۰ دلار هزینه کنید تاکید کرد: ما میزبان پروازهای عبوری کشورهای شرقی و جنوب شرقی خود هم هستیم. در واقع پروازهای هند و پاکستان و چین که می‌خواهند به بغداد و نجف بروند باید از فضای ایران عبور کنند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در برنامه هفتم توسعه به فرودگاه جدید و ساخت فرودگاه اقدام خواهد شد؟ گفت: فرودگاه جدیدی ساخته نمی شود و در حقیقت موافق افزایش فرودگاه سازی نیستیم.

نخجوانی در پاسخ به این پرسش که شرکت فرودگاه ها چه میزان طلب از ایرلاین ها دارند؟ گفت: شرکت‌های فرودگاهی ۵.۵ همت به شرکت فرودگاه‌ها بدهی دارند که عمده‌ترین آن‌ متعلق به ماهان و ایران‌ایر است.

بدهی ایرلاین های داخلی ۳ همت است که همانطور که گفتم بیشترین عدد بدهی ها مربوط به ماهان و ایران ایر است و مابقی هم مربوط به سایر ایرلاین ها است

او افزود: بدهی ایرلاین های داخلی ۳ همت است که همانطور که گفتم بیشترین عدد بدهی ها مربوط به ماهان و ایران ایر است و مابقی هم مربوط به سایر ایرلاین ها است.

قرار شده است از فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح این پروازها صورت بگیرد. روز گذشته شرکت هواپیمایی «آتا» یک پرواز انجام داد

وی در خصوص پروازهای اربعین از فرودگاه مهرآباد نیز گفت: قرار شده است از فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح این پروازها صورت بگیرد. روز گذشته شرکت هواپیمایی «آتا» یک پرواز انجام داد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص آخرین وضعیت ۲ فروند هواپیمای فلایت چک (وارسی پرواز) اظهار کرد:‌ خرید قطعات موردنیاز را انجام داده‌ایم و در حال انتقال آنها به کشور هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فکر می‌کنم الان این قطعات وارد شده باشد، افزود: مراحل ترخیص قطعات در حال انجام است. همان قطعه‌ای که ما مشکل داشتیم در منابع داخلی در حال تعمیر بوده و به‌زودی تحویل می‌شود.

نخجوانی با بیان این‌که عمر تقویمی برخی قطعات منقضی می‌شود، ادامه داد:‌برخی از قطعات بر اثر کارکرد نیازمند تعمیر می‌شود و در هر دو حالت باید اینها را تعمیر کنیم تا مجددا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. این روال استانداردی است که در همه دنیا حاکم است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ۲ هواپیمای فلایت چک هیچ مشکلی ندارند و به محض این‌که طی دو سه روز آینده قطعات نصب و تست شود، مجددا فعالیت آنها آغاز می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه کدامیک از فرودگاههای بین المللی و مرز هوایی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند، اظهار کرد: پرونده فرودگاه های بین المللی ایران به سازمان هواپیمایی ارسال شده است. در واقع گام های مربوط به شرکت فرودگاه‌ها در این رابطه انجام شده و پرونده فرودگاههای مشهد، یزد، کرمان، تبریز و اصفهان به سازمان ارسال شده است.

نخجوانی افزود: فرودگاه شیراز ابتدای امسال موفق به اخذ گواهینامه شد و فرودگاههای زاهدان و بندرعباس هم قبلاً گواهینامه را اخذ کرده بودند.

بسته تشویقی برای افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران به طور متوسط باعث افزایش ۳ درصدی پروازهای عبوری شده است

وی همچنین از ارائه بسته های تشویقی برای افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد و گفت: بسته تشویقی برای افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران به طور متوسط باعث افزایش ۳ درصدی پروازهای عبوری شده است. به‌عنوان نمونه پروازهای عبوری لوفت‌هانزا ۱۰ درصد و الاتحاد نیز ۱۲ درصد افرایش یافته است.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha