۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
صنایع غذایی به خودروسازی ورود نکنند| ۲ شرط مهم برای ورود سرمایه گذاران غیر خودرویی
دبیر انجمن خودروسازان ایران به بازار اعلام کرد؛

صنایع غذایی به خودروسازی ورود نکنند| ۲ شرط مهم برای ورود سرمایه گذاران غیر خودرویی

نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران به بازار گفت: اگر صنایع غذایی در کشور به این حد سودآور شدند که فعالان آن اشتیاق ورود و دخالت در خودروسازی را دارند، توصیه می کنم چنین اقدامی انجام ندهند.

امید محمدی؛ بازار: به تازگی اخباری در خصوص تلاش دو شرکت صنایع غذایی (شیرین عسل و زرماکارون) جهت ورود به صنعت خودرو شنیده می شود، براساس گفته ها در جاده مخصوص زر خودرو به‌عنوان زیر مجموعه زرماکارون در تلاش برای خرید سهام ایران خودرو یا سایپا است. این مورد می تواند در آینده و سرنوشت صنعت خودرو اثرات غیر مثبتی داشته باشد.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در پاسخ به پرسش سوال خبرنگار بازار مبنی بر ورود صنایع غذایی به خودروسازی، گفت: معتقدم هر واحد تولیدی باید در صنعت خودش توسعه و ارتقا یابد؛ اگر صنعت غذایی در کشور به این حد سودآور شده که فعالان آن اشتیاق ورود و دخالت در خودروسازی داشته، توصیه می کنم چنین اقدامی انجام ندهند. چراکه فعالان صنایع غذایی تخصص لازم برای فعالیت در صنعت خودرو را ندارند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار این رسانه مبنی بر اصرار ورود شرکت های غذایی به تولید خودرو، بیان کرد: اگر فعالان صنایع غذایی اصرار به ورود در تولید خودرو یا خرید سهام دارند، این اقدام توسط وزارت صمت باید به دو شرط؛ تعهد به استفاده از خبرگان صنعت، تعهد به عدم فروش زمین های ایران خودرو و سایپا انجام شود.

وزارت صمت اگر مجوز ورود صنایع غذایی را به صنعت خودرو داده است، این فعالان صنعتی را باید مکلف به تولید خودرو رقابتی، افزایش عمق ساخت داخل و صادرات محصول کند

نعمت بخش با بیان اینکه صنایع غذایی نباید مونتاژ کار خودرو شوند، اظهار داشت: وزارت صمت اگر مجوز ورود صنایع غذایی را به صنعت خودرو داده است، این فعالان صنعتی را باید مکلف به تولید خودرو رقابتی، افزایش عمق ساخت داخل و صادرات محصول کند. مجدد به فعالان صنایع غذایی توصیه میکنم اجازه دهند هر واحد تولیدی در صنعت خود سرمایه گذاری و توسعه یابد.

وی افزود: امیدواریم وزیر صمت دولت چهاردهم بتواند قیمت گذاری دستوری برای صنعت خودرو را لغو و خصوصی سازی حقیقی در این صنعت را ایجاد کند.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha