۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان به ۸۷۶ هزار تن رسید
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان به ۸۷۶ هزار تن رسید

سنندج – صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان از خرید تضمینی بیش از ۸۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان این استان تا روز گذشته ۱۴ مرداد ماه سال جاری خبر داد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در کردستان که از ابتدای تیرماه آغاز شده است، تا روز ۱۴ مرداد به بیش از ۸۷۶ هزار تن رسید.

وی با اشاره به روند مناسب خرید تضمینی گندم در استان کردستان، اظهار کرد: از میزان کل خرید گندم انجام شده ۸۴۳ هزار تن آن در سامانه ثبت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۷ هزار تن خواند و افزود: بیشترین میزان خرید گندم مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۲۱ هزار تن، قروه ۱۵۸ هزار تن و دهگلان با ۱۵۳ هزار تن می باشد.

وی یادآور شد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در راستای تولید گندم در استان کردستان در سال جاری، افزود: پیش بینی می شود که امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان گفت: سطح زیر کشت گندم در سال جاری در استان کردستان ۶۲۶ هزار هکتار بود که تنها ۴۱ هزار هکتار آن آبی بوده و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

صالحی در پایان با اشاره به تشدید نظارت ها بر روند خریداری تضمینی گندم در استان کردستان، اظهار کرد: نظارت های سازمان های مسئول بر روند جمع آوری و خرید گندم در استان کردستان به صورت مستمر ادامه دارد.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha