۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
ایرانول و بهران در بازارهای تهران و مشهد توزیع ندارند| آیا روغن موتور گران می شود؟
گزارش اختصاصی بازار؛

ایرانول و بهران در بازارهای تهران و مشهد توزیع ندارند| آیا روغن موتور گران می شود؟

فعالان بازار لوازم یدکی خودرو به بازار گفتند: شرکت های نفت بهران و نفت ایرانول توزیع خود به فروشندگان بازارهای لوازم یدکی خودرو تهران و مشهد را متوقف کردند.

امید محمدی؛ بازار: روغن موتور به‌ عنوان کالا استراتژیک در صنعت حمل و نقل این روزها در بازار قطعات و لوازم یدکی تهران و مشهد به عنوان بازارهای مهم معاملات محصولات خودرویی، توسط ایرانول و بهران توزیعی انجام نمی شود. سایر برندهای تولید کننده روغن نیز با سیاست جدید عدم عرضه دو برند مذکور، روانسازهای خود را به صورت قطره چکانی عرضه می شود. تداوم این شرایط در بازار نخست منجربه گرانی روغن موتور و در گام دوم سبب افزایش ورود روانسازهای تقلبی می شود. در سایه نبود نظارت ها به شبکه عاملین برندهای بزرگ روانسازها در کشور، ظاهرا روغن موتورها در انبار توزیع کنندگان دپو می شود.

یک فعال بازار روغن موتور که نخواست نامش فاش شود: شرکت نفت بهران و شرکت نفت ایرانول توزیع روانکار در بازار لوازم یدکی چراغ برق را متوقف کردند

عدم توزیع بهران و ایرانول در تهران

یک فعال بازار روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، در خصوص توزیع روغن موتور برندهای بزرگ در تهران به خبرنگار بازار، گفت: شرکت نفت بهران و شرکت نفت ایرانول توزیع روانکار در بازار لوازم یدکی چراغ برق را متوقف کردند. این برندها به ترتیب ۳۰ و ۴۳ درصد قیمت راهکارهای خود را طی یکماه گذشته افزایش دادند.

این فروشنده روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه روغن موتورها در شبکه توزیع دپو می شود، بیان کرد: شنیده می شود که شرکت های تولید کننده روغن موتور در کنار سفارش محصول عاملین، کنار باری(محصولاتی که در انبار تولید کننده وجود دارد) را تحمل می کنند. ظاهرا بازرسی نسبت به عملکرد شبکه توزیع روغن موتور در کشور وجود ندارد.

وی افزود: مشتریانی که جهت خرید روغن موتورهای ایرانول و بهران به فروشندگان در بازار چراغ برق مراجعه می کنند، به علت فقدان محصول مجبور به خرید سایر محصولات هستند.

این فعال بازار روغن موتور که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه مبنی بر عدم پاسخگویی شرکت ها، اظهار داشت: شرکت های بهران و ایرانول پاسخگو درخواست و تماس تلفنی جهت تهیه محصول نیستند. ‌

برنابادی کارشناس صنعت خودرو: وضعیت توزیع روغن موتور برندهای ایرانول و بهران در بازار مشهد فاجعه است، هر دو برند به صورت قطره چکانی محصولات خود را به دست فروشندگان یا تعمیرکاران می رسانند

وضعیت نامناسب ایرانول و بهران در مشهد

رضا برنابادی کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت روغن موتور در بازار مشهد به خبرنگار این رسانه، گفت: وضعیت توزیع روغن موتور برندهای ایرانول و بهران در بازار مشهد فاجعه است، هر دو برند به صورت قطره چکانی محصولات خود را به دست فروشندگان یا تعمیرکاران می رسانند.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به رشد قیمت روغن موتورها و وضعیت نامناسب توزیع به این رسانه توضیح داد: رفتار بازار روغن موتور برای برندهای ایرانول و بهران یا حتی سایر برندهای بزرگ در مشهد بیانگر احتمال گرانی است، عاملین روانسازها با عرضه قطره چکانی دو هدف را دنبال می کنند، نخست اینکه توسط نهادهای نظارتی متهم نشوند، دوم اینکه با سیاست تشنه نگهداشتن بازار، روغن موتور را گران تر به دست مشتری برسانند.

حال حاضر ۴ لیتر روغن موتور بهران رانا در مشهد با قیمت ۵۴۰ هزار تومان معامله می شود

برنابادی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ لیتر روغن موتور بهران رانا در مشهد با قیمت ۵۴۰ هزار تومان معامله می شود، این برند طی شش ماه گذشته حدود ۴۰ درصد رشد قیمت محصولات در بازار مشهد داشته است.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد تداوم شرایط عدم عرضه روغن موتور، بیان کرد: اگر تغییری در روند توزیع روغن موتور در بازار ایجاد نشود، بستر مناسب برای نفوذ روغن موتورهای تقلبی با بسته بندی محصولات معتبر داخلی مانند گذشته برای سودجویان فراهم می شود.

در پایان باید اشاره داشت که این رسانه آماده دریافت نظرات شرکت نفت بهران و شرکت نفت ایرانول در خصوص چرایی عدم توزیع روغن موتور است.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد US ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      2 0
      فعلا روغن ایرانی مفت صداتونو درنیارید که اگر قیمت دستوری برداشته شه باید همون سوپر رانا رو یک میلیون تومن بخرید .
    • esmaeil RU ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      2 0
      روغن تمام کارخانه ها که کلا 25% گران شده . حتما عاملان با قیمت بالاتر می فروشند . با این حال روغن های تولید برخی روغن ها مانند بهران تکتاز و پارس پایا با زیان همراه هستند و کارخانه باید محدد در پاییز افزایش قیمت بگیرند چون ماده اولیه قیمتش رشد دو برابری داشته .
    • ahmad US ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      2 0
      روغن تو بازار هست ، کارخانه بدبخت روغن دویست هزار تومنی میده بازار که با دلار 30 هزار تومانی قیمتگذاری شده .