۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
معرفی دو پلتفرم جدید کرمان موتور در نمایشگاه تحول| ایگل سبد سوختی را متنوع می کند
گزارش اختصاصی بازار؛

معرفی دو پلتفرم جدید کرمان موتور در نمایشگاه تحول| ایگل سبد سوختی را متنوع می کند

خلخالی معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور در نمایشگاه تحول به بازار گفت: در این شرکت دو پلتفرم جدید با نام های کی پی ۱ و کی پی ۲ وجود دارد، این پلتفرم ها برای خودروهای کوچک و بزرگ استفاده می شود.

امید محمدی؛ بازار: شرکت کرمان موتور با تنوع خودرو بسیار زیادی در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور یافته بود، در غرفه این خودروساز محصول ایگل که یک خودرو داخلی محسوب می شود؛ مورد توجه وزیر صمت، مسئولین و بازدیدکنندگان قرار گرفت. ایگل بر پایه پلتفرم خودرو جک جی ۴ ساخته شده است. این خودروساز با خریداری پلتفرم مذکور به دنبال توسعه محصولات داخلی است، کرمان موتور به عنوان سازنده خودرو بخش خصوصی زمینه رشد و ارتقا صنعت خودرو را با خریداری پلتفرم مذکور فراهم کرده است. پلتفرم ایگل را می توان جدیدترین پلتفرم صنعت خودرو کشور معرفی کرد که ردپایی از تکنولوژی ژاپنی نیز در آن دیده می شود.

خلخالی: داخلی سازی پلتفرم پی اس ۱ این شرکت با همکاری قطعه سازان توانمند کشور انجام شده که برای خودروساز و زنجیره تامین تولید ایگل سودآور خواهد بود

کرمان موتور پیشرو در داخلی سازی

ابوالفضل خلخالی معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور با حضور در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو و حضور محصول ایگل در این گردهمایی به «بازار» گفت: کرمان موتور به عنوان خودروساز بخش خصوصی و بررسی مزایای اقتصادی تصاحب پلتفرم اقدام به سرمایه گذاری و خریداری پلتفرم جک جی ۴ کرد. این پلتفرم با ابتکار عمل مهندسین داخلی توسعه و با نام پلتفرم پی اس ۱ شناخته می شود. داخلی سازی پلتفرم پی اس ۱ این شرکت با همکاری قطعه سازان توانمند کشور انجام شده که برای خودروساز و زنجیره تامین تولید ایگل سودآور خواهد بود.

معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور با اشاره به برنامه های توسعه پلتفرم خودروساز نامبرده، بیان کرد: در شرکت کرمان موتور دو پلتفرم با نام های کی پی ۱ و کی پی ۲ وجود دارد که به ترتیب برای خودروهای سایز کوچک و سایز بزرگ از آن ها استفاده خواهد شد. کرمان موتور تعامل با شرکت های روز دنیا، خودروسازان و مراکز طراحی بزرگ چین را در دستور کار دارد، این مساله سبب انتقال فناوری و تجارب طراحی به داخل کشور خواهد شد.

خلخالی با بیان اینکه داشتن پلتفرم به معنای ارتباط با زنجیره تامین و شرکت های بزرگ خودروساز دنیا است، اظهار داشت: نباید متولیان صنایع خودروسازی در کشور تصور کنند که اگر شرکتی صاحب پلتفرم جدید شد، معنی توان صد در صدی جهت تامین قطعات یا مواداولیه را در داخل دارد. زیرا برخی از قطعات خودروها در کشور به دلیل جبر تحریم های ظالمانه یا عدم صرفه اقتصادی تامین نمی شود.

خودرو ایگل جهت تامین نیاز بازار خودرو و تنوع به سبد سوخت کشور در سه نسخه بنزینی، هیبریدی و الکتریکی راهی خیابان ها خواهد شد

وی افزود: خودرو ایگل جهت تامین نیاز بازار خودرو و تنوع به سبد سوخت کشور در سه نسخه بنزینی، هیبریدی و الکتریکی راهی خیابان ها خواهد شد. سیاستگذاری های که در شرکت های بخش خصوصی مانند کرمان موتور انجام می شود، منجربه ارتقا و توسعه صنایع خودروسازی توام با رشد کیفیت محصولات خواهد شد.

معرفی دو پلتفرم جدید کرمان موتور در نمایشگاه تحول| ایگل سبد سوختی را متنوع می کند

نگاهی به تیپ های ایگل

ایگل در نسخه بنزینی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در در نسخه تمام برقی به یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴۱ کیلووات ساعت مجهز است. ایگل برقی به یک موتور الکتریکی مجهز است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد، در هر دو نسخه ایگل از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و محور پیچشی در عقب استفاده شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده خودرو ایگل در نسخه برقی طی همکاری با گروه مپنا طراحی و تولید خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha