۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
میزان خرید تضمینی گندم در کردستان به مرز ۵۰۰ هزار تن رسید
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

میزان خرید تضمینی گندم در کردستان به مرز ۵۰۰ هزار تن رسید

سنندج – صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان از خرید تضمینی حدود ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان تا روز گذشته دوم مرداد ماه خبر داد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در کردستان که از ابتدای تیرماه آغاز شده است، تا روز دوم مرداد به ۴۹۶ هزار و ۲۲۹ تن رسید.

وی با اشاره به روند مناسب خرید تضمینی گندم در استان کردستان، اظهار کرد: از میزان کل خرید گندم انجام شده ۴۵۶ هزار و ۴۴۷ تن آن در سامانه ثبت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۳۷ هزار و ۵۶۲ تن خواند و افزود: بیشترین میزان خرید گندم مربوط به شهرستان‌های سقز با ۱۰۹ هزار و ۷۶۳ تن، بیجار با ۱۰۸ هزار و ۲۳۱ تن و قروه ۹۹ هزار و ۵۲۲ تن است.

وی ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دهگلان ۸۴ هزار و ۹۵۶ تن، دیواندره ۴۱ هزار و ۶۸ تن، کامیاران ۳۵ هزار و ۸۳۲ تن و سنندج هشت هزا رو ۱۱۱ تن است.

صالحی کمترین میزان خرید تضمینی گندم در استان را مربوط به شهرستان سروآباد با ۸۳۳ تن خواند و افزود: در شهرستان‌های بانه و مریوان هم به ترتیب تاکنون چهار هزار و ۲۶۸ تن و سه هزار و ۶۵۵ تن گندم خریداری شده است.

وی یادآور شد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان گفت: نظارت های سازمان های مسئول بر روند جمع آوری و خرید گندم در استان کردستان به صورت مستمر ادامه دارد.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha