سرعت اینترنت ثابت ۲۱ درصد افزایش یافت
قائم مقام وزیر ارتباطات:

سرعت اینترنت ثابت ۲۱ درصد افزایش یافت

قائم‌مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات گفت: بر اساس آمار از نیمه دوم آذرماه گذشته تا نیمه اول تیرماه سال جاری سرعت اینترنت ثابت ۲۱ درصد زیاد شده است.

به گزارش بازار، امیر محمدزاده لاجوردی در صفحه شخصی خود در ویراستی با اعلام خبر راه‌اندازی دومین لینک مستقیم بین ایران و عراق، از کاربران خواست پیشنهادات خود را برای خدمات ارتباطی در عراق ارائه کنند.

لاجوردی اضافه کرد: با افزایش استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی در عراق، دومین لینک مستقیم بین ایران و عراق راه‌اندازی شد. ارتباطات مستقیم، سرعت پیام‌رسان‌های ایرانی در عراق را تا پنج برابر افزایش می‌دهد. به‌زودی برای مذاکرات اربعین به عراق سفر می‌کنم. پیشنهاد شما برای خدمات ارتباطی، پستی و سکوهای ایرانی در آنجا چیست؟

وی همچنین با اشاره به وضعیت سرعت اینترنت گفت: بر اساس آمار از نیمه دوم آذرماه گذشته تا نیمه اول تیرماه سال جاری سرعت اینترنت ثابت ۲۱ درصد زیاد شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان این‌که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان رگولاتور این حوزه به طور دقیق نسبت به رصد و بررسی کیفیت شبکه اقدام می‌کند و برای شفافیت، آن را در سایت «نت‌سنج پلاس» در دسترس عمومی قرار داده است، اظهار داشت: بر اساس آمار و نتایج ثبت شده، میانگین سرعت اینترنت اپراتور همراه اول از نیمه آذرماه سال گذشته تا نیمه اول خرداد امسال از ۱۱،۴۲ به ۱۳،۸۴ مگابیت بر ثانیه و در اپراتور ایرانسل از ۱۰،۹۵ به ۱۲،۶۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

لاجوردی در مورد سرعت اینترنت ثابت، گفت: بر اساس اعلام آمارهای مجموعه «اُکلا»، میانه سرعت اینترنت ثابت در کشور در نیمه نخست تیرماه ۱۵،۲۸ مگابیت بر ثانیه اعلام شده که در نیمه دوم آذرماه گذشته ۱۲،۶۲ مگابیت بر ثانیه بوده است؛ یعنی در این مدت ۲۱ درصد سرعت اینترنت ثابت زیاد شده است.

کد خبر: ۲۹۶٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha