۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
سالانه ۱۱۰ مترمربع فرش دستباف در زنجان تولید می شود
رئیس اداره فرش اداره کل صمت زنجان:

سالانه ۱۱۰ مترمربع فرش دستباف در زنجان تولید می شود

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش اداره کل صمت زنجان گفت: سالانه حدود ۱۱۰ مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود و طی سال گذشته حدود ۹۵ هزار مترمربع فرش دستبافت توسط فرشبافان استان تولید شد.

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه فرش دستباف زنجان یکی از صنایع دستی و هنری اصیل است،گفت:سالانه حدود ۱۱۰ مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود و طی سال گذشته حدود ۹۵ هزار مترمربع فرش دستبافت توسط فرشبافان استان تولید شد.

وی ابراز کرد: در سال بیش از ۱۲ میلیون دلار فرش دستباف از استان صادر می‌شود ولی برای حفظ بقای خود به حمایت و توجه مسئولان نیاز دارد.

رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرش دستبافت ایران به دلیل مرغوبیت و طراحی منحصر به فردی که دارد در کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، امارات،‌ لبنان، ژاپن، ایتالیا، برزیل،‌ آفریقا و چین طرفداران زیادی دارد.

جعفری با بیان اینکه فرش دستباف استان زنجان، انواع مختلفی دارد و اغلب در هر منطقه ای که بافته می شود به همان نام شهرت می یابد،گفت: قدمت فرشبافی در زنجان به آغاز عمر این شهر و زمان اردشیر بابکان بر می گردد و از دیرباز نقش چشمگیری در ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری داشته است.

وی اظهار کرد: اشتغالزایی، صادرات و ارزآوری فرش نیز بخش اقتصاد این صنعت دستی ارزشمند است که آن را به مهمترین کالای صادراتی غیرنفتی کشور و پس از نفت، عمده ترین کالای صادراتی تبدیل کرده که برای کشور ارزآوری با ارزش افزوده بالا دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت اداره کل زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر فرشبافان استان به سمت بافت فرش های هنری و ریز بافت سوق پیدا کرده اند و مدت زمان بیشتری برای بافت این فرش ها نیاز است به همین دلیل متراژ فرش های تولیدی به نسبت کاهش یافت.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha