۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
افزایش تولید نفت کرکوک اقلیم کردستان به ۳۶۰ هزار بشکه در روز
شرکت نفت شمال خبر داد؛

افزایش تولید نفت کرکوک اقلیم کردستان به ۳۶۰ هزار بشکه در روز

شرکت نفت شمال وابسته به دولت عراق با انتشار بیانیه ای از افزایش میزان تولید نفت در کرکوک خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت نفت شمال وابسته به دولت عراق با انتشار بیانیه ای از افزایش میزان تولید نفت در کرکوک خبر داد.

شرکت نفت شما اعلام کرده که با افزایش شرفیت تولید نفت در کرکوک، میزان تولید نفت خام این میدان نفتی به بالای ۳۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است. شرکت ملی نفت عراق نیز اعلام کرده که قصد دارد میزان تولید نفت کرکوک را تا پایان سال جاری میلادی به بالای ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

یک منبع مرتبط با شرکت نفت شمال در خصوص افزایش تولید نفت کرکوک گفت: این میزان افزایش در پی توسعه و بازسازی چندین حلقه چاه نفت در میدان نفتی کرکوک صورت گرفته که توسط شرکت اکتشاف نفت عراق انجام شده است.

در حال حاضر، ۲۵۰ هزار بشکه نفت استخراج شده در میدان نفتی کرکوک به پالایشگاه های دولتی بجیج و دورا منتقل شده و ۱۰۰ هزار بشکه آن نیز در اختیار سایر پالایشگاه های تحت مالکیت وزارت نفت عراق قرار میگیرد.

لازم به ذکر است، صادرات نفت کردستان عراق به خارج از این کشور از مارس ۲۰۲۳ به دلیل اختلاف نظر میان مقام های اقلیم و دولت مرکزی عراق بر سر نحوه نظارت بر فروش و عایدات ناشی از آن، به حال تعلیق در آمده است. از آن زمان، اقلیم کردستان تنها اجازه فروش و انتقال نفت اکتشافی از میادین نفتی خود به پالایشگاه های دولتی عراق را دارد.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha