۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
قیمت جهانی نفت امروز افزایش یافت | برنت ۸۶ دلار و ۴۱ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز افزایش یافت | برنت ۸۶ دلار و ۴۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.

به گزارش بازار، به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی در روز جمعه کاهش یافت که سرمایه‌گذاران در حال بررسی ضعف تقاضا برای سوخت در آمریکا هستند و احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۴۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۴ کاهش ۸۱ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت ۰.۰۲ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت و نفت آمریکا ۰.۲ کاهش قیمت داشته‌اند. قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۶ درصد یک ماه گذشته افزایش یافته است.

طبق گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در حالی که تولید نفت و تقاضا برای آن در این کشور در ماه آوریل به بالاترین رقم طی چهار ماه گذشته رسیده، اما تقاضا برای بنزین تا ۸.۸۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، یعنی پایین‌ترین رقم از ماه فوریه.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است در ماه مه تغییری نداشته که امیدها نسبت به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش می‌دهد.

تاجران حالا ۶۴ درصد احتمال می‌دهند اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر صورت بگیرد. این رقم در ماه گذشته برابر با ۵۰ درصد بود.

پایین آمدن نرخ بهره تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان را افزایش داده و به نفع نفت خواهد بود.

تحلیلگران بانک بارکلیز انتظار دارند قیمت نفت برنت طی ماه‌های آینده در حدود ۹۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.

طبق نظرسنجی رویترز، نگرانی در مورد تقاضا در چین و دورنمای تولید بالای تولیدکنندگان بزرگ دنیا قیمت نفت را در نیمه دوم سال جاری میلادی تغییر چندانی نخواهد داد. پیش بینی می‌شود متوسط قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۴ حدود ۸۳.۹۳ دلار در هر بشکه و نفت آمریکا ۷۹.۷۲ دلار در هر بشکه باشد.

تعداد چاه‌های فعال نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند ۶ حلقه کاهش یافته و به ۴۷۹ رسیده است یعنی پایین‌ترین تعداد از دسامبر ۲۰۲۱.

کد خبر: ۲۹۳٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha