۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
ترانزیت جاده‌ای کشور امسال ۶۹ درصد رشد داشته است
وزیر راه و شهرسازی:

ترانزیت جاده‌ای کشور امسال ۶۹ درصد رشد داشته است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت جاده‌ای کشور امسال ۶۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش امروز (سوم تیر ماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد - اندیمشک با بیان اینکه این محور به طول ۲۱۹ کیلومتر پروژه‌ای کلیدی برای لرستان و کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: این پروژه با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

وی به وجود ۶۲ کیلومتر تونل در دو طرح ریلی در دست ساخت لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه‌ها در راستای تکمیل کریدورهای شمال و جنوب است که اتصال شمال به جنوب کشور را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: همزمان با تامین و تجهیز ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی، ایران را به توسعه می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا سال گذشته ترانزیت جاده‌ای ایران ۵۸ درصد رشد داشته و از ۹.۳ میلیون تن به بیش از ۱۴ میلیون تن رسید. همچنین در سه ماهه امسال ترانزیت جاده‌ای ۶۹ درصد و مجموع کل ترانزیت کشور ۵۵ درصد رشد داشته که با تداوم این روند از ۲۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اضافه کرد: در حال حاضر ایران به سرزمین لجستیکی و ترانزیتی تبدیل شده و مسیری ایمن برای ترانزیت کالاهای بین المللی است و این نتیجه نشست‌های ملی و بین المللی رئیس جمهور شهید و دیپلماسی منطقه‌ای بود.

بذرپاش ‌با بیان اینکه ترانزیت می‌تواند به اندازه صنعت نفت برای کشور تولید ثروت کند، یادآور شد: در طول سه سال دولت ‌رشد ۶۰ درصدی سالیانه ترانزیت با همت رئیس جمهور شهید محقق شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha