۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
بوگاتی توربیلون ۴ میلیون دلاری چه ویژگی های دارد؟ | فناوری هیبریدی وزن را کاهش داد
بازار گزارش می‌دهد؛

بوگاتی توربیلون ۴ میلیون دلاری چه ویژگی های دارد؟ | فناوری هیبریدی وزن را کاهش داد

شرکت خودروسازی بوگاتی محصولی جدید به نام توربیلون تولید کرده که با قوای فنی هیبریدی و بدنه فیبر کربن بیشتر از چهار میلیون دلار قیمت دارد، این خودرو درحالت هیبریدی ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی بوگاتی محصولی جدید به نام توربیلون ساخته است که قیمت آن بیشتر از ۴ میلیون دلار اعلام شد. براساس آنچه که تا کنون منتشر شده، این محصول دارای بدنه فیبر کربن است که علاوه بر کاهش وزن سبب افزایش ایمنی نیز خواهد شد.

توربیلون مجهز به یک پیشرانه ۱۶ سیلندر به حجم ۸.۳ لیتر است که قدرتی حدود یک هزار اسب بخار بدون استفاده از توربو در اختیار راننده قرار می دهد، البته این شرکت سازنده خودروهای سوپر اسپرت برای رعایت مسائل زیست محیطی از قوای فنی هیبریدی نیز برای توربیلون استفاده کرده که قدرت آن ۸۰۰ اسب بخار است.

بوگاتی برای حل بحران وزن باتری در توربیلون که مجهز به قوای هیبریدی ۸۰۰ اسب بخاری از یک باتری ۲۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده است

شاهکار مهندسی بوگاتی

خودروهای هیبریدی همواره با وزن زیاد باتری چالش دارند، این معضل را می توان در خودروهای شورولت کوروت ای- ری، پورشه ۹۱۱ جی تی اس هیبریدی و محصولات مرسدس بنز دید، اما شرکت خودروسازی بوگاتی برای حل این بحران باتوجه به قوای هیبریدی ۸۰۰ اسب بخاری از یک باتری ۲۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده، این باتری آب خنک بوده و به لطف بدنه فیبر کربن افزایش وزن تاثیر چندانی در عملکرد توربیلون نداشته است. بوگاتی برای خنک کاری سیستم الکتریکال توربیلون برخلاف سایر خودروهای هیبریدی که کانال های هوا برای خنک کاری دارند، از سیستم خنک کاری مستقل آب خنک استفاده کرده که سبب کاهش وزن و افزایش عملکرد خودرو مذکور می شود.

بوگاتی توربیلون ۴ میلیون دلاری چه ویژگی های دارد؟ | فناوری هیبریدی وزن را کاهش داد

بوگاتی از شاسی مونوکوک فیبر کربن برای توربیلون استفاده کرده است

قوای فنی جدید و قدرتمند

آنچه که تاکنون از توربیلون منتشر شده، صنعت خودرو دنیا را بهت زده کرده است، چرا که بوگاتی تاکنون اعلام نکرده از چه نوع موتورهای الکتریکی، اینورتر یا گیربکس برای تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت توسط فناوری هیبریدی استفاده کرده است. از سوی بوگاتی در توربیلون از سیستم شارژ، شار محوری نیز بهره گرفته که می تواند آغاز تغییر جدید در خودروهای هیبریدی باشد.

بوگاتی توربیلون ۴ میلیون دلاری چه ویژگی های دارد؟ | فناوری هیبریدی وزن را کاهش داد

موتور وی شکل ۱۶ سیلندر بوگاتی که در توربیلون استفاده شده، منجربه توقف تولید موتور توربو شارژر دبیلو شکل ۱۶ سیلندر این خودروساز شد. تغییرات پیشرانه و بدنه در توربیلون وزن آن را نسبت به ویرون و شیرون کاهش داده است. ‌

شنیده ها حاکی از آن است که بوگاتی از شاسی مونوکوک فیبر کربن برای توربیلون استفاده کرده است. محفظه نگهداری باتری این خودرو آلومینیومی است و از ترمزهای کربن سرامیک در آن استفاده شده است.

توربیلون با جزئیات جدید ساخته شده که تغییر استانداردی در ساخت هایپرکارهای دنیا ایجاد خواهد کرد، برتری این محصول نسبت به سایر خودروهای بوگاتی کاملا مشهود است.

کد خبر: ۲۹۲٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha