۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
مدیر عامل تویوتا تغییر می کند؟| افت محبوبیت ۱۰ درصدی بزرگترین خودروساز ژاپن
بازار خبر می دهد؛

مدیر عامل تویوتا تغییر می کند؟| افت محبوبیت ۱۰ درصدی بزرگترین خودروساز ژاپن

فردا شرکت خودروسازی تویوتا جلسه هیئت مدیره در خصوص تغییر مدیرعامل به دلیل رسوایی های ایمنی اخیر را برگزار خواهد کرد، محبوبیت این برند پس از رسوایی های ایمنی در دنیا به ۸۵ درصد رسید.‌

بازار؛ گروه خودرو: روز سه شنبه هفته جاری شرکت خودروسازی تویوتا مجمع عمومی سالانه خواهد داشت، براساس آخرین اخبار منتشره احتنال تغییر اساسی در هیئت مدیره این شرکت علیرغم چالش های اخیر بزرگترین خودروساز جهان وجود ندارد.‌

هر چالش دیگری که برای این خودروساز ایجاد شود، می تواند منجربه افت اعتماد سهامداران شود. در سال جاری شرکت خودروسازی تویوتا با رسوایی در نقص فنی در تست های مربوط تولید و ایمنی مواجه شدند، شرکت دایهاتسو به عنوان تامین کننده قطعات تویوتا چالش های عدیده ای در سیستم های ایمنی ایجاد کرده است.
شرکت های مشاوره خودروسازی بارها به شرکت تویوتا در مورد ایمنی و استانداردها به هیئت مدیره شرکت نامبرده هشدار دادند که تخلفاتی آشکار در فرایند تست های ایمنی ایجاد شده است.

محبوبیت شرکت خودروسازی تویوتا در سال گذشته میلادی از ۹۶ درصد به ۸۵ درصد کاهش یافت

محبوبیت شرکت خودروسازی تویوتا در سال گذشته میلادی از ۹۶ درصد به ۸۵ درصد کاهش یافت. کارشناسان علت افت محبوبیت تویوتا در سراسر جهان را رسوایی در تست های فنی اعلام کردند.
نوه بنیانگذار شرکت خودروسازی تویوتا ار سال ۲ هزار میلادی عضو هیئت مدیره این شرکت شده و اکنون جزو مدیران با سابقه محسوب می شود، بنابراین انتظار می رود تویودا با حمایت از سهامداران و تغییر رویه تولید، زمینه رشد این خودروساز را مجدد تامین کند.

جنگ بر سر انتخاب مدیرعامل در شرکت خودروسازی تویوتا فردا آغاز می شود، جیمز هونگ رئیس تحقیقات موتوری در ژاپن معتقد است که آکیو تویودا برای مدیریت این خودروساز انتخابت نشود، اما در صورت انتخاب تویودا سهامداران پرچم زرد به آن خواهند داد.

سهام تویوتا در اوایل ماه میلادی جاری به علت رسوایی و تقلب در ایربگ محصولات ۱۰ درصد افت یافت

تویوتا برای مقابله با چالش ها نیاز دارد که ترکیب سهامداری را تغییر و رویه مالی جدید را دنبال کند.
نکته قابل توجه اینجاست که نتیجه انتخاب مدیر عامل تویوتا روز چهارشنبه هفته جاری مشخص خواهد شد، بازدهی سهام و حفظ سهم بازار باید در اولویت مدیرعامل جدید شرکت خودروسازی تویوتا باشد تا اعتبار این برند در بازار کاهش نیابد.تویوتا به عنوان خودروساز پیشرو در آسیا، تعیین کننده سیاست های کلی بازار این منطقه است. سهام تویوتا در اوایل ماه میلادی جاری به علت رسوایی و تقلب در ایربگ محصولات ۱۰ درصد افت یافت، بنابراین برنامه استراتژیک نیاز است که ارزش سهام ۱۷ درصد رشد و سهم بازار ۴۳ درصد افزایش یابد.

کارشناسان صنعت خودرو ژاپن معتقد هستند که تب و تاب تولید خودرو برقی و صدمات اقتصادی کویید ۱۹ منجربه اختلال در زنجیره تامین و افت کیفیت قطعات شده است.

کد خبر: ۲۹۱٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha