۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
حمایت سازمان دامپزشکی از باراندازهای گوشت استاندارد
رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد

حمایت سازمان دامپزشکی از باراندازهای گوشت استاندارد

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر دسترسی آسان شهروندان به مواد پروتئینی بهداشتی با منشأ دامی اعلام کرد: باراندازهای تامین گوشت استاندارد مورد حمایت سازمان دامپزشکی هستند.

به گزارش بازار، مجتبی نوروزی در جریان بازدید از مرکز بارانداز گوشت در منطقه کهریزک تهران به همراهی نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در هفته جهاد کشاورزی گفت: این مجموعه با ظرفیت سردخانه بیش از ۱۵ هزار تن و امکان بسته‌بندی گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت بهداشتی آماده تامین بازار تهران است و تنوع و تعدد احداث چنین مراکزی در مناطق مختلف تهران، باعث کاهش دغدغه مردم برای تأمین گوشت قرمز و مرغ خواهد شد.

وی با بیان این که هم‌اکنون روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارداتی وارد این بارانداز می‌شود و میان شبکه‌های عرضه توزیع می‌شود، افزود: این میزان گوشت وارداتی گرم و منجمد از کشورهای روسیه، مغولستان، آفریقای جنوبی و کنیا با قیمت‌های تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

معاون وزیرجهادکشاورزی با تاکید بر نظارت بهداشتی بر فرایند واردات و توزیع گوشت قرمز وارداتی اظهار داشت: به تازگی یک محموله ۶۰ تنی گوشت گرم گوسفندی وارداتی از مغولستان به دلیل عدم رعایت دمای مناسب، توسط اداره کل دامپزشکی استان تهران ضبط و معدوم شده است و این نشان می‌دهد که سازمان در خصوص توزیع گوشت سالم و بهداشتی هیچ تعارفی ندارد.

وی پس از پایان بازدید از تمام امکانات و تجهیزات و ظرفیت موجود برای توسعه این سردخانه و بارانداز تامین و توزیع گوشت قرمز و مرغ، در مورد هرگونه حمایت از بخش خصوصی قول مساعدت ویژه داد.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha