۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
تولید ماهی گرم‌آبی به ۲۰۰ هزار تن رسید
مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی:

تولید ماهی گرم‌آبی به ۲۰۰ هزار تن رسید

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی گفت: مجموع تولید ماهیان گرم‌آبی به ۲۰۰ هزار تن رسیده که همه ساله به سبب مازاد بر نیاز کشور باید ۵۰ درصد آن صادر شود.

به گزارش بازار، علی الویری، گفت: ۵۰ درصد تولید ماهیان گرم آبی مربوط به آزاد و آزاد سرگنده است که مصرف داخل کشور دارد و ۵۰ درصد دیگر شامل سفید پرورشی، کپور و تیلاپیا می‌شود.

او با تاکید بر صادرات نیمی از تولید ماهیان گرم آبی افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال عراق استقبال چندانی نداشته باشد، چراکه سالانه ۵۵ هزار تن ماهی گرم آبی نیاز دارد که ۴۰ هزارتن آن را خود تامین می کند و ۱۵ هزار تن از ما می‌خرد که براین اساس یا باید به کشورهای دیگر صادر کنیم یا در تولید احتیاط کنیم که روی دست تولیدکنندگان نماند.

الویری ادامه داد: براساس آمار سال گذشته ۲۰۰ هزارتن ماهی گرم آبی در کشور تولید شد و امسال برنامه ریزی برای تولید ۲۰۰ هزارتن است. هرچند در صورت تامین بازار، امکان افزایش ۲ برابری تولید وجود دارد.

به گفته او، در همه تولیدات کشور از جمله ماهیان گرم آبی صادرات رسمی و غیرقانونی داریم، اما با فرآوری محصول باید میزان صادرات را افزایش دهیم.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی قیمت کنونی هرکیلو ماهی آزاد و آزاد سرگنده سرمزرعه را ۶۵ هزار تومان، آمور و کپور ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و تیلاپیا ۱۰۵ تا ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در ۶ ماهه دوم با رسیدن به فصل تولید، قیمت تیلاپیا به ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان می‌رسد.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha