۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
در انتخابات پیش‌رو مردم به دنبال کارنامه هستند، نه وعده!
کارشناس اقتصادی مطرح کرد

در انتخابات پیش‌رو مردم به دنبال کارنامه هستند، نه وعده!

آنطور که آمار نشان می‌دهد مردم دیگر به دنبال وعده و شعار نیستند، آنها یک کارنامه اجرایی روشن و برنامه اقتصادی ، توسعه ای و زیرساختی شفاف و قابل باور می‌خواهند.

به گزارش بازار، امیررضا اعتمادی کارشناس اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی نوشت: آنطور که آمار نشان می‌دهد مردم دیگر به دنبال وعده و شعار نیستند، آنها یک کارنامه اجرایی روشن و برنامه اقتصادی ، توسعه ای و زیرساختی شفاف و قابل باور می‌خواهند.

آمار مشارکت:طی انتخابات چند دوره گذشته ریاست جمهوری آنطور که آمار مشارکت نشان می‌دهد، اوضاع اقتصادی باعث شده تا رأی دهندگان کمتر به شعار ها و وعده های اقتصادی جذب صندوق های رأی شوند و این موضوع اهمیت کارنامه و عملکرد گذشته کاندید های فعلی ریاست جمهوری را دو چندان میکند.

به فرض مثال آمار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ به ترتیب ۶۷ درصد، ۶۲ درصد ، ۸۵ درصد، ۷۲ درصد، ۷۳ درصد و ۴۸ درصد بوده.

محوریت های مهم و کلیدی مردم برای حضور در انتخابات:۱: کارنامه و سوابق اجرایی افراد۲: دیدگاه و برنامه های سیاست خارجی افراد ۳: برنامه های علمی توسعه زیربنایی کشور ۴:اشرافیت کامل بر روی وضع حاکم اقتصادی ۵: اشرافیت کامل بر روی وضع تجارت خارجی ۶: آینده پژوهی و تقویت زیرساخت های آموزشی ۷: بررسی و ارائه برنامه در راستای دغدغه های اجتماعی و اقتصادی مردم۸: ساماندهی بازار ارز و طلا ۹: تقویت بخش خصوصی جهت توسعه تجارت خارجی ۱۰: دیدگاه و و برنامه های توسعه مسکن و شهرسازی۱۱_ اشرافیت از مطالبات قشر کارگر

اینها تنها بخشی از موارد پر اهمیتی است که از نظر عموم مردم، محوریت های تعیین یک رییس‌جمهور جمهور است.

مهمترین ظرفیت های مشارکت:
باتوجه به اینکه دغدغه های اقتصادی عموم مردم در گرو سیاست های ارزی و پولی دولت است، کاندید های انتخابات ریاست جمهوری نباید از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی و اهمیت آن غافل شوند.یکی از مهمترین ظرفیت مشارکت در بخش خصوصی نهفته است؛ از جمله فعالان اقتصادی و اعضاء اتاق های بازرگانی، انجمن ها، اتحادیه ها و اصناف که در هرکدام ظرفیت اشتغال بالایی وجود دارد.نیروی کار هلدینگ های بخش خصوصی، کارخانه جات ، بازار ها و.. به تنهایی بخش عظیمی از جامعه را در بر میگیرند که میتوان سهم عظیمی از مشارکت را رقم بزنند.اما پای کار آوردن قشر کسبه و کارگر نیاز به انجام کار درست دارد!

مطالبات بخش خصوصی:خانواده بزرگ بخش خصوصی کشور همواره مطالبات و خواسته هایی از روسای پیشین جمهور داشته‌اند که متاسفانه به بسیاری از این مطالبات همچنان پاسخ داده نشده.اگر بخواهم به چند مورد از مهمترین این مطالبات بخواهم اشاره داشته باشم ؛ تسریع در صدور مجوزها، تسهیلات تشویقی برای کسب و کارها، مشکلات رفع تعهدات ارزی و پیمان سپاری ارزی، برخی قوانین مالیاتی سنگین برای شرکت ها و امور بیمه، چندنرخی بودن قیمت ارز، مشکلات تامین مواد اولیه و... شامل می‌شوند.اگر کاندید ها با نگاهی باز نسبت به مسائلی که نام برده شد برنامه، اهداف و عملکرد داشته باشند می‌توانند نظر بخش خصوصی را جلب کنند.

سخن پایانی: امیدواریم در تکمیل راه شهدای خدمت، شهید آیت الله رئیسی و همراهانش شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری باشیم و فردی شایسته را برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران انتخاب کنیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha