۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
ورود هر گردشگر ۱۱ شغل ایجاد می کند
استاندار مازندران:

ورود هر گردشگر ۱۱ شغل ایجاد می کند

ساری - استاندار مازندران، سهم گردشگری را در تولید اشتغال مهم ذکر کرد و گفت: ورود هر گردشگر در استان ۱۱ شغل ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان بعدازظهر یکشنبه در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان، سهم گردشگری را در تولید اشتغال و پایداری آن مهم دانست و گفت: ورود هر گردشگر برای ۱۱ نفر شغل ایجاد می کند و گردشگری در توسعه اقتصادی استان سهم بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توسعه بومگردی ها می تواند به رونق اشتغال و گردشگری کمک کند، بازگشت به سنت ها و گذشته فرصتی در حوزه گردشگری محسوب می شود و می تواند توسعه طرح های بومگردی و گردشگری به رونق تولید و اشتغال کمک کند.

استاندار مازندران با اشاره به درپیش بودن سفرهای نوروزی تاکید کرد: از هم اینک باید شرایط را برای حضور گردشگران و استقبال از آنان فراهم کنیم و از فرصت گردشگری انبوه در عید برای رونق اقتصادی در استان استفاده کنیم.

حسین زادگان، نظارت بر قیمت ها را در ایام نوروز مسئله ای بسیار مهم دانست و گفت: اگر گردشگران را خوب استقبال و بدرقه کنیم، هنر کرده ایم و باید با نظارت بر بازار از افزایش بی رویه و خودسرانه در ایام عید پیشگیری کنیم.

وی گفت: وقتی گردشگر با بالابودن قیمت اجناس مواجه شود، موادغذایی و ملزومات خود را از دیگر مناطق و استان مبدا تهیه می کند و به همراه خود می آورد و در چنین صورتی، حضور گردشگران چندان کمکی به اقتصاد استان نخواهد کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه نظارت بر بازار فقط به صورت دوره ای جواب نمی دهد خواستار تهیه طرح ویژه برای نظارت بر بازار در ایام نوروز شد و گفت: باید از امکانات دستگاه های مختلف برای نظارت بر بازار استفاده کنیم.

کد خبر: ۲٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha